فایننشال تایمز گزارش می دهد؛ آیا ترامپ به قوانین جدید آیمو پایبند خواهد بود؟

این هفته، یک توفان توئیتری تحت عنوان یک سایت با عنوان ائتلاف محافظان انرژی آمریکا راه افتاد. ائتلافی که کار آن پرداختن به پیام هایی با مضامین قوانین مربوط به آلاینده های محیط زیستی بود.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، از آنجا که مخاطبان اصلی این ائتلاف، شرکت های بزرگ تولید فولاد انرژی و کشتیرانی هستند، می توانید حدس بزنید نگران آن هستند که دونالد ترامپ را وارد این کارزار کنند و از او بخواهند تا قوانین جدید و دستورالعمل های دست وپاگیر را پاره کند!

از ابتدای سال 2020 میلادی، سازمان بین المللی دریایی (آیمو) طبق دستورالعملی که قبلا اعلام کرده، از همه شرکت های حمل ونقل دریایی خواسته تا میزان سولفور سوخت خود را از 3.5 درصد به 0.5 درصد کاهش بدهند.

اقتصاددانان معتقدند که اعمال این قانون می تواند بهای سوخت کشتی ها را افزایش بدهد و این امر، به افزایش نهایی بهای حمل ونقل منجر شود. آنها امیدوارند که در سال منتهی به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بتوانند از این موضوع برای منتفی کردن یا حداقل به تاخیر انداختن قوانین جدید آیمو کمک بگیرند.

اما نکته کلیدی آنجاست که طرفداران ائتلاف محافظان انرژی آمریکا می خواهند تا این کشور نسبت به قوانین جدید پایبند باشد. آنها معتقدند که شرکت های حمل ونقلی آمریکایی نسبت به رقبایشان حداقل از این جهت جلوتر هستند. کن اسپین، سخنگوی این ائتلاف می گوید: «قوانین جدید آیمو یک مزیت رقابتی جدید را برای صنعت انرژی آمریکا ایجاد می کند. چرا که این صنعت طی 10 سال گذشته، 100 میلیارد دلار در بخش انرژی سرمایه گذاری کرده است. اما تولیدکنندگان دیگر انرژی مثل روسیه و ایران سرمایه گذاری خاصی در این زمینه نداشته اند و نمی توانند سوخت کم سلفور تولید کنند. همین مسئله می تواند ما را در بازار انرژی جلو بیاندازد.»

حالا یک رقابت میان صاحبان کسب وکار از یک سو و کاخ سفید از سوی دیگر شکل گرفته است. اخیرا نیز رخداد مشابهی در وال استریت باعث شد تا قوانین دست وپاگیر توسط دولت و به نفع صاحبان صنایع و تجار تغییر کند.

با این حال، به نظر می رسد که این بار ائتلاف بتواند علیه طرفداران ترامپ نظر خود را به کرسی بنشاند. چرا که ذهنیت دولتمردان بیشتر بر روی مسائلی همچون صنعت خودروسازی، هواپیماسازی و معادن زغال سنگ متمرکز شده است.

صنعت حمل ونقل دریایی حدود 14 درصد از کل تولید سولفور جهان را به خود اختصاص داده و همین مسئله، نگرانی ها را درباره آلودگی محیط زیست افزایش می دهد. همچنین این صنعت 3 درصد از تولید کل گازهای گلخانه ای را نیز باعث می شود و از این نظر با صنعت حمل ونقل هوایی برابر است.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.