ظرف یک هفته صنعت حمل و نقل دریایی  مورد دومین حمله سایبری قرار گرفت

 

 

 

 

یک کارشناس فناوری اطلاعات ؛ حملات سایبری همچون یک سردرد عمیق و کوتاه  !

به گزارش بخش بین الملل سی نیوز و به نقل از سازمان بین‌المللی دریانوردی  IMO ؛ صنعت حمل و نقل  دریایی  طی یک هفته دومین حمله سایبری را متحمل شد و این مسئله نگرانی ها را در مورد اختلالات زنجیره های تامین که در حال حاضر  تلاش می کنند کالاهایی را برای رسیدن به تقاضای مصرف کنندگان در فصل اوج تقاضا منتقل کنند ، افزایش می دهد.

سازمان بین المللی دریانوردی  که به عنوان نهاد نظارتی صنعت کشتیرانی  عمل می کند ، روز پنجشنبه در بیانیه ای گفت که “یک حمله سایبری پیشرفته علیه سیستم های IT  این سازمان” را متحمل شده است.  تعدادی از سرویس های وب IMO در حال حاضر در دسترس نیستند و این نقض بر وب سایت عمومی و سیستم های داخلی آن تأثیر می گذارد.

اوایل این هفته این حمله به دنبال افشای اطلاعات توسط CMA CGM SA چهارمین خط کشتیرانی  کانتینری جهان از نظر ظرفیت ، مبنی بر به خطر افتادن سیستم های اطلاعاتی آن انجام شد. مارسی ، شرکت مستقر در فرانسه روز پنجشنبه گفت که دفاتر “به تدریج به شبکه متصل می شوند ، بنابراین زمان رزرو و مستندات را بهبود می بخشد

این شرکت در ایمیل بیانه اش اظهار داشت : “ما به نقض و افشای اطلاعات  مشکوک هستیم و همگی  برای ارزیابی حجم بالقوه و ماهیت آن  تلاش می کنیم.”  ،بر اساس آمار آلفا لاینر  CMA CGM   دارای رتبه چهارم در میان پنج خط کانتینری برجسته جهان است که 65٪ ظرفیت جهانی را شامل میشوند .

 

حملات سایبری همچون یک سردرد عمیق و کوتاه  !

حوادث سایبری در سالهای اخیر صنعت حمل و نقل را آزار داده است ، بزرگترین آنها نفوذی بود که در سال 2017 حدود 300 میلیون دلار برای شرکت مولر مستقر در کپنهاگ خسارت به بار آورد . 

کن مونرو ، متخصص امنیت  یک شرکت امنیت سایبری خطاب به مشتریان صنعت دریایی گفت: “حادثه مرسک” به وضوح توجه کلاهبرداران و مجرمان سایبری را جلب کرده است آنها متوجه شده اند حمل و نقل دریایی به شدت در معرض دید قرار گرفته است. “اگر سیستم های مبتنی بر ساحل برای رزرو کانتینر در دسترس نباشند ، کشتی ها نمی توانند بارگیری کنند و نمی توانند درآمد کسب کنند. حملات هدفمند علیه خطوط حمل و نقل برای اپراتورها یک  باج افزار سودآور است. “

گرچه خیلی زود است که بگوییم آیا حملات اخیر باعث تحریک مختصر تجارت جهانی می شود یا خسارت گسترده تری را به وجود می آورد ، اما کارشناسان امور لجستیک  مانند لی کلاسکوو  می گویند

تهدیدات سایبری همانند یک باد سریع و سردردی کوتاه مدت هستند . “

از نظر زمانی صورت پذیرفتن  آخرین اقدامات دزدی سایبری-دریایی در فضای مجازی ، مخصوصاً برای ناوشکن های ناوگان حمل و نقل که هنوز منتظرند به شرایط عادی خود در چرخه های فصلی بازگردند ، بسیار بد است.

پاندمیک کرونا  زنجیره های تامین را از همگام سازی اصولی  جهت  همه اقلام و امور از حوله کاغذی و ماسک صورت گرفته تا ترامپولین ها و مانیتورهای کامپیوتری  بازداشت  چرا که مصرف کنندگان مجبور به کار از خانه و خرید ضروریات بصورت آنلاین شدند.

در نتیجه تمام این اتفاقات  ، از ابتدای سال تاکنون هزینه معیار انتقال کانتینرهای باری به سراسر اقیانوس آرام سه برابر شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.