طی نشستی با حضور وزیر اقتصاد و مدیرعامل سازمان بنادر صورت گرفت؛ بررسی مسائل مرتبط با تشریفات خروج کالا از بندر شهید رجایی

 

وزیر اقتصاد گفت: روند تجارت بین المللی کالا از طریق بنادر تسهیل و تسریع می شود.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، فرهاد دژپسند در سفر به استان هرمزگان در نشستی برای بررسی تشریفات ترخیص کالا از بندر شهید رجایی و راهکارهای عملی به منظور رفع مشکلات موجود و تسریع و تسهیل تجارت بین المللی کالا در بنادر، گفت: با وجود تمامی توطئه‌های دشمنان، تجارت بین المللی کالا از طریق گمرکات و بنادر ایران از رونق خوبی برخوردار است.

وی ادامه داد: جابجایی کالا از طریق بنادر افزایش یافته و همکاری خوبی را از سوی دستگاه‌های مسئول در راستای تسهیل و تسریع در روند ترخیص کالا شاهد هستیم.

دژپسند خاطرنشان کرد: با تدابیر و تصمیماتی که در این نشست اتخاذ شد و برنامه‌ریزی‌هایی که متعاقب آن صورت می گیرد، روند تجارت بین المللی کالا از طریق بنادر  تسهیل و تسریع می شود.

فریدون همتی؛ استاندار هرمزگان نیز اظهار داشت: خوشبختانه در این نشست با هم افزایی، تعامل و همکاری مناسب دستگاه های مسئول در فرآیند ترخیص کالا، تصمیمات خوبی برای بهبود روند امور در این حوزه گرفته شد.

وی ادامه داد: بر اساس مجموعه اقداماتی که توسط هرکدام از دستگاه‌ها در این حوزه صورت می‌گیرد، شاهد تسهیل و تسریع در روند صادرات و واردات کالا از طریق بنادر خواهیم بود.

همتی تصریح کرد: تمامی تلاش ما فراهم کردن بستر مناسب برای فعالیت بخش خصوصی در حوزه اقتصاد است.

محمد راستاد؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی نیز طی سخنانی به تبیین اهمیت و جایگاه راهبردی بندر شهید رجایی در تجارت بین المللی کشور ایران پرداخت و برنامه ها و اقدامات سازمان متبوع خود جهت کاهش رسوب و ماندگاری کالا در بنادر با تعامل و همراهی سایر دستگاه های همکار در بنادر ایران را تشریح کرد.

الله مراد عفیفی پور؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز گزارشی مقایسه ای از وضعیت رسوب و ماندگاری کالا طی سه ماهه نخست سال جاری با دوازده ماهه سال گذشته ارایه کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به تشریح تازه ترین آمار و ارقام پیرامون وضعیت تخلیه کالاهای اساسی در بزرگترین بندر بازرگانی ایران پرداخت.

همچنین وزیر اقتصاد و دارایی؛ نحوه خدمات رسانی به صاحبان کالا و فعالان اقتصادی در بندر شهید رجایی را مورد ارزیابی و پایش قرار داد.

دژپسند در جریان سفر خود به استان هرمزگان با حضور در  بندر شهید رجایی از امکانات، تجهیزات و قابلیت های بندر شهید رجایی، کشتی‌های داخلی و خارجی پهلو گرفته در اسکله‌ها و عملیات تخلیه و بارگیری کالا در ترمینال های کانتینری، فله و متفرقه، نفتی و مواد معدنی بازدید کرد.

محمد راستاد؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، مهدی میراشرفی؛ رئیس کل گمرک ایران، فریدون همتی؛ استاندار هرمزگان و جمعی از مدیران و مسئولان استانی، وزیر اقتصاد را همراهی می کردند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.