سقوط یک پله ای IRISL در رنکینگ آلفالاینر؛ کشتیرانی جمهوری اسلامی در رده چهاردهم جهان

 

سایت معتبر آلفالاینر فهرست برترین شرکت های حمل ونقل کانتنیری جهان را اعلام کرد. در این فهرست که روز 22 آوریل منتشر شد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با یک پله سقوط در رده چهاردهم جهان قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، طی چند ماه گذشته این شرکت ایرانی توانسته بود با رشد حمل ونقلی خود جایگاهش را در رده سیزدهم این فهرست ثابت نگه دارد. IRISL با در اختیار داشتن 7 دهم درصد حمل ونقل کانتنیری این رده را در اختیار خود داشت.

اگرچه میزان حمل ونقل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در ماه گذشته تغییر نکرده است، اما رشد حمل ونقلی نامحسوس شرکت KMTC باعث شده تا IRISL یک پله سقوط داشته باشد.

در این فهرست، APM-Maersk  همچنان با سهم 18 درصدی از کل حمل ونقل کانتنیری و با در اختیار داشتن 4 میلیون 116 هزار teu کانتینر در رده نخست قرار دارد.

همچنین شرکت های MSC  و COSCO با سهم 14.8 درصدی و 13.8 درصدی توانسته اند در رده های دوم و سوم این فهرست جای بگیرند. رده های چهارم و پنجم نیز بدون تغییر در اختیار شرکت های CMA CGM  و Hapag-Lloyd است.

در این فهرست تعداد کل کانتینرهای جهان 22 میلیون 925 هزار teu  گزارش شده است. 6114 فروند کشتی فعال در حال تردد در خطوط هستند و همچنین DWT نیز 278 میلیون 560 هزار تن ذکر شده است.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.