سرمایه گذاران خارجی به دنبال سرمایه گذاری در بنادر ایران؛ درخواست سرمایه گذاری ۱۵هزار میلیارد تومانی بخش‌ خصوصی داخلی در بنادر کشور

 

وزیر راه و شهرسازی گفت: تا کنون بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان درخواست سرمایه‌گذاری در بنادر کشور از سوی بخش‌ خصوصی داخلی صورت گرفته است.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد اسلامی درباره جذب سرمایه گذاری در بنادر کشور، اظهارداشت: تا کنون بیش‌ از ۱۵۰۰۰ میلیارد تومان درخواست سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف بنادر، دریانوردی و پسکرانه‌ها انجام شده است و بسیاری از این درخواست‌ها در مراحل اجرایی قرار دارد.

وی گفت: صنایع و کارخانه‌های داخلی در زیربخش‌های مختلفی از جمله انبارها، مخازن و سایر بخش های بنادر کشور سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

اسلامی افزود: کارخانه‌های متعدی در بندر امیرآباد سرمایه‌گذاری کرده‌اند که می‌توان به حوزه‌های فعالیت آنها تولید MDF پیشرفته و فولاد اشاره کرد، البته باید به این نکته هم توجه کرد که صنایع متقاضی سرمایه‌گذاری در بنادر و پسکرانه‌ها غالبا جزو فعالان نمونه در حوزه‌های خودشان هستند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: استقبال خوبی از سوی بخش‌های خصوصی داخلی برای سرمایه‌گذاری در بنادر کشور صورت گرفته است و این روند مسیر بسیار مثبتی دارد.

وی گفت: در پسکرانه‌های کشور محصولات و کالاهایی تولید می شود که قابلیت صادرات مستمر دارد و ما به عنوان وزارت راه و شهرسازی و دستگاه‌ متولی از این طرح‌ها حمایت کرده و امکانات و بسترهای لازم را در اختیار سرمایه گذاران قرار می‌دهیم.

اسلامی درباره حضور سرمایه گذاران خارجی در بنادر ایران، افزود: چند کشور که نمی‌توان از آنها نام برد در بنادر کشور سرمایه گذاری کرده اند، برخی دیگر هم در حوزه‌های مختلف بندری درخواست سرمایه گذاری دادند و به دنبال اجرای طرح‌هایشان هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.