سرمایه‌گذاری مشترک، توافق تازه کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان؛ همکاری تهران و باکو در زمینه توسعه حمل ونقل

 

سیزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان با امضای یک یادداشت تفاهم همکاری میان وزرای اقتصاد دو کشور در باکو به پایان رسید.

به گزارش سی نیوز، شاهین مصطفی وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان برگزاری کمیسیون های مشترک همکاری اقتصادی را در توسعه روابط اقتصادی فیمابین، یک حرکت راهبردی و بسیار مهم دانست.

مصطفی برگزاری سالانه کمیسیون های مشترک را نشان از وجود روابط اقتصادی پایدار میان دو کشور دانست و خواستار ادامه روند فعلی برای افزایش هرچه بیشتر مبادلات تجاری دوجانبه و سرمایه گذاری های مشترک شد.

به گفته او، طی سال اخیر ٥٠ سند همکاری مشترک در زمینه های تجارت، حمل و نقل، سرمایه گذاری و گردشگری توسط مقامات ذیربط طرفین به امضاء رسیده است.

وزیر اقتصاد ایران نیز طی سخنانی بر تقویت روابط راهبردی دو جانبه ایران و جمهوری آذربایجان تاکید کرد و آن را نشانه آینده نگری مقامات دو طرف دانست.

فرهاد دژپسند با اشاره به تشکیل کمیته پیگیری برای اجرای تفاهمنامه های کمیسیون سیزدهم گفت: امیدوارم با فعالیت مستمر این کمیته، تمامی نقایصی که در طول اجرای توافقات گذشته پیش آمده برطرف شود.

دژپسند توافق تازه دو طرف در زمینه سرمایه گذاری مشترک که زمینه ساز همکاری در حوزه های زیرساختی است را مهم ارزیابی کرد و خواستار توجه کمیته پیگیری به این موضوع شد.

پس از امضای یادداشت تفاهم میان وزرای اقتصاد دو کشور، ٢ سند همکاری نیز در حوزه های خودروسازی و اتوبوس سازی توسط نمایندگان ذیربط به امضاء رسید.

در اجلاس سیزدهم علاوه بر نمایندگان بخش دولتی از ایران، 20 نفر از فعالان بخش خصوصی نیز حضور داشتند. حسین پیرمودن، رئیس اتاق مشترک ایران و جمهوری آذربایجان ریاست هیات بخش خصوصی ایران را به عهده داشت.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.