رکود صنعت حمل ونقل گریبان کره ای ها را گرفت؛ بازار کساد برای شرکت های دوو و هیوندای

 

نتایج نزولی شرکت کشتی سازی دوو (DSME) در سه ماهه دوم سال جاری میلادی و همچنین افت شدید شرکت حمل ونقل دریایی هیوندای (HMM) باعث افزایش نگرانی ها در خصوص آینده صنعت حمل ونقل و اقتصاد کره جنوبی شده است.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز و به نقل از روزنامه وال استریت جورنال، این دو شرکت بزرگ در صنعت حمل ونقل دریایی کره جنوبی در حالی دچار افت شدید شده اند که کمک های مالی و وام های دولتی نیز نتوانست شرایط را برای آنها بهبود بخشد.

اوضاع برای شرکت کشتی سازی دوو چندان مناسب نیست، چرا میزان سود خالص سه ماهه دوم سال جاری میلادی در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، کاهش 80 درصدی نشان می دهد. میزان سود خالص این شرکت در مدت اعلام شده 183 میلیون دلار بوده که بیشترین سهم سفارش ها نیز به سمت ساخت کشتی های تانکری سوق داده شده است.

این شرکت در سال گذشته با سود 587 میلیون دلاری توانست پس از گذشت 6 سال به شرایط مناسب بازگردد. مسوولان دوو امیدوارند که اوضاع تا پایان سال 2018 میلادی کمی بهتر شود و بازار رونق بیشتری پیدا کند. رقابت سخت شرکت های رقیب چینی و کاهش سفارشات دریایی از جمله دلایل کاهش این میزان از سود برای شرکت دوو اعلام شده است.

جونگ سانگ لیپ، مدیر اجرایی دوو در این خصوص می گوید:« ما سال گذشته 2.6 میلیارد دلار ضمانت بانکی دولتی دریافت کردیم تا بتوانیم فرصت های سرمایه گذاری جذاب را برای سرمایه گذاری به وجود آوریم.»

شرایط اما برای شرکت صنایع دریایی هیوندای نیز چندان مناسب نیست، چرا که آنها با شرایط کنونی شاید نتوانند به راه خود ادامه بدهند و همین مساله باعث شده تا سهام آنها نیز مشتری نداشته باشد.

هیوندای سال گذشته یک بسته حمایتی 660 میلیون دلاری از دولت دریافت کرد، اما 215 میلیون دلار آن را در سه ماهه دوم سال جاری میلادی از دست داد.

این در حالی است که هیوندای در ماه ژوئن، یک سفارش بزرگ به ارزش 2 ونیم میلیارد دلار دریافت کرد که شامل 20 فروند کشتی بود که می توانند از 14 هزار تا 23 هزار TEU کانتینر را جابجا کنند. اما شرایط کنونی برای هیوندای چندان باثبات نیست. کره ای ها در دو سال گذشته هانجین را نیز از دست دادند، شرکتی که با همه مشکلاتش می توانست برای آنها اثربخش باشد. به هر حال، آنها بهترین مشتری برای کره ای ها به شمار می رفتند که فرصتش نیز از بین رفت.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.