رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع خبر داد: رونمایی از نخستین موتور واتر جت دریایی تا پایان سال جاری

 

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع گفت: ما توانسته‌ایم دیزل‌های دریایی را تولید و در این حوزه به خودکفایی برسیم و در اسفند ماه سال جاری نخستین موتور واتر جت دریایی را رونمایی می‌کنیم.

به گزارش سی نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر، امیر دریادار رستگاری رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بیستمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی صنایع دریایی و دریانوردی که در جزیره کیش در حال برگزاری است، طی سخنانی با اشاره به دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران، اظهار داشت: هیچ حوزه ای به اندازه حوزه دفاع با تحریم مواجه نبوده است.

وی افزود: در حوزه دفاع تحریم از ابتدای انقلاب وجود داشته و وجود دارد و در کنار تحریم شاهد برخی خرابکاری های صنعتی هم بوده ایم اما به بیان مقام معظم رهبری این حوزه از پیشرفته‌ترین حوزه های کشور است و یک بازدارندگی فعال دفاعی را برای جمهوری اسلامی به وجود آورده است.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در ادامه با اشاره به تهدیدات نظامی آمریکا علیه ایران گفت: آمریکایی‌ها طی سالهای بعد از انقلاب از وجود گزینه نظامی برای مقابله با ایران سخن گفته اند اما اقتدار دفاعی و نظامی ایران اسلامی موجب شده آنها هیچ گاه اجازه بکارگیری این گزینه را به خود ندهند.

رستگاری تحریم را برای صنعت دفاعی یک فرصت مناسب دانست و گفت: نگاه ما به تحریم فرصت است تا محققان و دانشمندان ما دست روی زانوان خود گذاشته و با اتکا به دانش و توان داخلی تجهیزات مورد نیاز کشور را برای دفاع از آب و خاک کشورمان تولید کند و به برکت انقلاب اسلامی امروز سازمان صنایع دریایی قادر است با استفاده از پتانسیل های داخلی تمامی نیاز کشور را در حوزه دریا طراحی و تولید کنند.

وی ادامه داد: تمامی سیاست ها و هدف گذاری ها در وزارت دفاع از خلق ایده تا تولید محصولات مبتنی بر اندیشه ناب ایرانی و سر انگشتان متخصصان داخلی است و افتخار ما این است که در حوزه صنعت دفاعی حتی یک خارجی هم حضور ندارد این جایگاه به این دلیل است که فرزندان انقلاب اسلامی در صنعت دفاع هیچگاه از تحریم نترسیده و نگاهشان به جلو بوده است.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع ایجاد وابستگی صنعتی را یکی از اقدامات جدید غرب برای غلبه بر کشورها دانست و گفت: به برکت انقلاب اسلامی صنعت دفاعی ایران به خوبی توانسته با وحدت رهبری اتکا بر دانش داخلی به پیشرفت‌ پایدار و بومی برسد، اما متاسفانه در بخش دریایی یک وحدت مدیریت و رهبری وجود ندارد و هر سازمان به صورت جدا کار می‌کند.

رستگاری عدم خودباوری و نبود مدیریت جامع را مشکل اصلی صنعت دریایی دانست و افزود: اگر یک معاونت دریایی در دولت شکل بگیرد آن زمان می توانیم به پیشرفت دریایی پایدار و مطلوب دست بیابیم.

وی در ادامه تصریح کرد: صنعت دفاعی با خودباوری و تمرکز بر توان داخلی به جایگاهی رسیده که متخصصان ما اهداف کوچک را در کیلومترها دورتر با موشک های دقیق و نقطه زن هدف قرار می‌دهند، با این وجود پس چرا باید نیازهای صنعت دریایی را از خارج تامین کنیم و به دانش و توان داخلی اعتماد نشود.

رستگاری گفت: در سازمان صنایع دریایی توانسته ایم دیزل های دریایی را تولید و در این حوزه به خودکفایی برسیم و در اسفند ماه سال جاری نخستین موتور واتر جت دریایی را رونمایی می‌کنیم، این ها نشان می دهد که اگر مدیریت جهادی داشته باشیم می توان به جلو حرکت کرده و به رشد و خودکفایی برسیم.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در پایان با اشاره به جنگ همه جانبه استکبار علیه انقلاب اسلامی گفت: امروز کشور با یک جنگ هیبریدی روبروست در این جنگ دشمن از همه حوزه‌ها مانند فرهنگ، قومیت، سیاست، اقتصاد، تحریم و فشار برای آسیب رساندن به کشور استفاده می شود پس برای مقابله با این جنگ همه جانبه نیازمند مدیریت جهادی و همبستگی هستیم.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.