رئیس جمهور اعلام کرد: در حوزه دریا و توسعه بنادر ظرفیت ها و اقدامات خوبی صورت گرفته است

 

رئیس جمهور با اشاره به اینکه که هدف بدخواهان این است که بگویند توسعه ایران متوقف شده است، اعلام کرد: خوشبختانه طی چند سال گذشته در حوزه دریایی و توسعه بنادر اقدامات خوبی صورت گرفته است.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح امروز (سه شنبه) در آیین گشایش ترمینال گالری سلام در فرودگاه امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه در حوزه دریایی و توسعه بنادر طی چند سال گذشته اقدامات خوبی صورت گرفته است، اظهارکرد: در این حوزه با اقدامات انجام گرفته، ظرفیت های خوبی ایجاد شده است که می تواند کشورمان را به سایر کشورها متصل کند.

وی تاکید کرد: گفت: در شرایط حساسی که بدخواهان می‌خواهند بگویند توسعه ایران متوقف شده و مردم نسبت به آینده کشور ناامید شده‌اند اما هر روز شاهد تحرک و حرکت بزرگ اجتماعی و توسعه‌ای در کشورمان بوده و خواهیم بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه توانمندی اقتصادی بخشی از اقتدار ملی است، گفت: در مسیر توانمندی اقتصادی، توانمندی ترانزیتی نیز اهمیت دارد تا بدینوسیله بتوانیم میلیون ها تن کالا را از مسیرهای ترانزیتی کشور عبور دهیم و این ارتباط و اتصالی است که هیچکس نمی تواند با آن مبارزه کند.

روحانی ادامه داد: امروزه توسعه مسیرهای ترانزیتی کشورمان بویژه بندر چابهار و صنعت هوانوردی، به معنای تعامل سازنده با جهان است و این موضوع که مسیر هوایی ایران یکی از کریدورهای امن جهانی به شمار می رود بسیار حائز اهمیت بوده و به معنای قدرت ترانزیتی کشورمان به شمار می رود.

رئیس جمهور همچنین ترانزیت و گردشگری را دو امتیاز مهم جغرافیای ایران برشمرد و عنوان کرد: کشورمان از جنوب به آب های بین المللی متصل است و از دو هزار کیلومتر ساحل برخوردار هستیم و در شمال نیز به آب های منطقه ای متصل هستیم و جایگاه جغرافیایی کشورمان برای عبور فیبرنوری، ریل ، جاده و مسیر هوایی می تواند نقش برجسته ای در منطقه داشته باشد و باید از این موقعیت جغرافیایی و جایگاه خود به خوبی و در راستای منافع مردم استفاده کنیم.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.