در پی افزایش تعرفه واردات از سوی آمریکا؛ چین تعرفه واردات «ال‌ان‌جی» آمریکا را به 25 درصد افزایش داد

 

چین تعرفه های گاز طبیعی مایع LNG از آمریکا را افزایش داد که این اقدام می‌تواند صدور محموله‌های ال‌ان‌جی آمریکا به چین را کاهش دهد.

به سی نیوز و به نقل از رویترز، چین روز دوشنبه تعرفه های گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) از آمریکا را افزایش داد؛ این اقدام می‌تواند صدور محموله‌های ال‌ان‌جی آمریکا به چین را کاهش دهد.

تاکنون، تنها 2 محموله ال‌ان‌جی از آمریکا به چین ارسال شده است. درحالی‌که این رقم در 4 ماه نخست 2014 پیش از آغاز جنگ تجاری 10 ماهه 14 محموله بود.

چین روز دوشنبه اعلام کرد تعرفه محموله‌های ال‌ان‌جی آمریکا را از ابتدای ماه ژوئن به 25 درصد افزایش خواهد داد درحالی‌که این رقم قبلا 10 درصد بود.

این اقدام به تلافی افزایش تعرفه 200 میلیارد دلار کالاهای چینی از سوی آمریکا از 10 درصد به 25 درصد صورت گرفته است.

در بازه زمانی فوریه 2016 تا جولای 2018، از زمانی‌که آمریکا صادرات ال‌ان‌جی را آغاز کرد تا آغاز جنگ تجاری، چین سومین خریدار محموله‌های آمریکا بود. تاکنون در سال جاری، چین حتی در میان 15 کشور نخست نیز قرار ندارد.

استفان کامستاک، مدیر موسسه امریکن پترولیوم گفت: «تعرفه‌های تلافی جویانه چشم‌انداز سرمایه‌گذاری رو به رشد ال‌ان‌جی در آمریکا را تیره می‌کند و به کارگران آمریکایی صدمه می‌زند و به رقبای امریکا سود می‌رساند.»

در عین حال، آمریکا سریع‌ترین رشد صادرات ال‌ان‌جی در جهان را دارد و انتظار می‌رود در سال 2019 به سومین کشور صادرکننده پس از قطر و استرالیا تبدیل شود. چین دومین واردکننده بزرگ ال‌ان‌جی در جهان پس از ژاپن است./فارس

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.