در دیدار مدیرکل بندر انزلی و مدیر بندر آکتائو قزاقستان تاکید شد: توسعه روابط تجاری بندر انزلی و بندر اکتائو قزاقستان

 

“حسین چراغی”، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در بازدید از بنادر اکتائو و کوریک قزاقستان و نشست با مدیر بندر اکتائو ضمن اشاره به زیرساخت های ایجاد شده در بندر انزلی، توانایی این بندر بعنوان بزرگترین بندر شمال ایران را برای افزایش تبادلات تجاری در حوزه ترانزیت و صادرات معرفی کرد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی؛ مهندس چراغی با تاکید بر اینکه مسیر بندر انزلی ارزانترین و کوتاهترین مسیر ترانزیت کالا است اظهار کرد: از مسئولین بندر اکتائو دعوت می کنم تا برای تبدیل بنادر انزلی و اکتائو به هاب ترانزیت منطقه خزر همکاری مشترک داشته باشند.

وی در زمینه توسعه صادرات کالاهای ایرانی به قزاقستان ضمن تشریح ایجاد پایانه صادراتی در بندر انزلی خاطرنشان کرد: با ایجاد پایانه مذکور زین پس با رفع موانع لجستیکی انواع کالاهای ایرانی با بهترین بسته بندی، با کیفیت بالا و در زمان و قیمت مناسب در اختیار مصرف کنندگان در کشور قزاقستان و سایر کشورهای منطقه قرار می گیرد.

مدیر کل بندر انزلی و مدیر منطقه ویژه بندر استارا در این نشست اشاره کرد : ما میتوانیم با تعریف پروژه های جدید و با اعمال تخفیف های لازم ترانزیت کالا را از مسیر بنادر انزلی و استارا به کشورهای غرب و جنوب کشور توسعه بدهیم.

در این دیدار مدیر بندر اکتائو ضمن تشکر از مهندس چراغی برای تلاش های بعمل امده در جهت توسعه بازار از پیشنهاد ارایه شده استقبال کرد و تاکید کرد: همکاری بندر انزلی و اکتائو میتواند کریدورهای جدیدی را ایجاد بکند که کالا از طریق این بنادر از چین ، هندوستان و سایر کشورها مبادله شود.

در این نشست که با حضور مدیران راه آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار شد مباحثی برای تقویت حمل و نقل ترکیبی از طریق بنادر خزر مطرح شد.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.