در دیدار بن سلمان و هان ژنگ تاکید شد؛ توسعه روابط دریایی چین و عربستان در حوزه های تجاری و مسافری

 

ولیعهد عربستان در سفر خود به چین با معاون رئیس جمهور این کشور دیدار کرد و موافقتنامه ای را برای توسعه روابط دریایی و بندری به امضا رساند.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، این سومین دیدار محمد بن سلمان در سفرش به چین با یکی از مقامات بلندپایه این کشور است. در این دیدار، یادداشت تفاهمی به منظور همکاری در توسعه روابط دریایی و بندری میان عربستان و چین به امضای بن سلمان و هان ژنگ رسید.

هان ژنگ در خصوص این دیدار گفت:« چین و عربستان سعودی باید در خصوص طرح ابتکاری کمربند و جاده ابریشم همکاری های خود را تقویت کنند. ضمن اینکه زمینه های همکاری در حوزه های انرژی، توسعه زیرساخت ها، سرمایه گذاری و فناوری های پیشرفته نیز وجود دارد. در این دیدار توافقاتی در حوزه صنعت حمل ونقل دریایی صورت گرفت که شامل بخش های سیاست گذاری و سرمایه گذاری در این بخش است.»

محمد بن سلمان نیز با تاکید بر توسعه روابط عربستان با چین اظهار کرد:« ما خود را ملزم به حفظ روابط کنونی و تقویت همکاری ها به منظور احیای جاده ابریشم و کمربند حمل ونقل دریایی هستیم که از سوی چین طرح ریزی شده است.»

در توافقنامه ای که به امضای عربستان و چین رسید، طرفین بر توسعه همکاری ها در حوزه دریایی و بندری، حمل ونقل تجاری و مسافری دریایی تاکید کردند. این توافقنامه باعث ایجاد مکانیزم پایدار و چهارچوب قانونی برای ارتقای روابط تجاری و اقتصادی میان دو کشور خواهد بود.

کمیته همکاری های مشترک میان عربستان و چین از سال 2016 میلادی آغاز به کار کرد و هم اکنون، حضور ولیعهد عربستان در چین به عنوان سومین دیدار در سطوح بالای این کمیته به شمار می رود. ولیعهد عربستان پیش از این دیدار، به پاکستان و هند نیز سفر کرده بود.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.