در بازدید راستاد از بندر سجافی خوزستان مطرح شد؛ سازمان بنادر مشکل سوخت شناورها را پیگیری می کند

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در سفر دو روزه خود از بنادر استان خوزستان بازدید می کند.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با هدف بررسی وضعیت بنادر خوزستان  در راس هیاتی (طی سفر دو روزه) از  بنادر جنوبی کشور بازدید می کند.

وی در بازدید از بنادر کوچک خوزستان وارد شهرستان هندیجان شد و  در ابتدای ورود مورد استقبال امام جمعه، فرماندار و اعضای شورای اداری این شهرستان قرار گرفت.

طی این سفر ‌وی، از بندر سجافی که در این شهرستان و در دهانه رودخانه زهره واقع شده، بازدید کرد.

بندر سجافی از جمله بنادر کوچک و محلی استان خوزستان است که با سرمایه گذاری سازمان بنادر و دریانوردی با هدف رونق کسب و کار و تجارت محلی و کمک به توسعه مناطق محروم احداث و به بهره برداری رسیده است.

درجریان بازدید راستاد از بندر سجافی، وی از بخش های مختلف این بندر اسکله، بارانداز و انبار سرپوشیده بازدید و  امکانات این بندر را بررسی کرد.

طی این بازدید که فرماندار شهرستان هندیجان و مسئول گمرک این بندر نیز حضور داشتند، طی توضیحاتی آخرین وضعیت تخلیه و بارگیری و میزان رسوب کالا در این را عنوان کردند.

محمد راستاد در سفر دو روزه خود به بنادر استان خوزستان در بازدی د از بندر سجافی، افزود: وی با اشاره به زیرساخت های ایجاد شده توسط سازمان بنادر و دریانوردی  در بندر سجافی در سال ۸۶، تصریح کرد: انتظار می رود که این زیرساخت ها بتواند ناوگان تجاری دریایی این شهرستان را فعال نگه دارد.

وی با بیان اینکه در بندر سجافی آنچنان که شایسته است از زیرساخت ها استفاده نشده است، گفت: به منظور بهسازی و ارتقای بندرسجافی با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان نسبت به بهسازی و ارتقای آن اقدام خواهیم کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی برای بهبود دسترسی دریایی بندر سجافی گفت: کانال منتهی به خلیج فارس عملیات هیدرو گرافی را در حال انجام است تا به ارزیابی از  حجم عملیات لایروبی برسیم.

وی با اشاره به مذاکرات خود با مدیرعامل تعاونی لنج داران این شهرستان عنوان کرد که سازمان بنادر و دریانوردی به سهم خود پیگیر حل مشکل سوخت شناورها است و امیدوارم با رفع این مشکل شاهد فعالیت لنج داران و بهره گیری از ظرفیت های فعلی این بندر و بهبود فعالیت های تجاری در آن باشیم.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.