درخواست اداره بندری ونیز از دیگر بنادر بزرگ اروپا؛ جلوی تردد کشتی های بزرگ را به ونیز بگیرید

 

مسئولان اداره بندری شهر ونیز ایتالیا از 8 بندر دیگر اروپایی خواسته اند تا نسبت به رفع مشکلات مربوط به کشتی های مسافربری کروز وارد عمل شوند.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، مقامات اداره بندری ونیز از بنادر بارسلونا، آمستردام، مارسلی، دابرونیک، زیبروگ، هامبورگ، پالما و مالاگا خواسته اند تا نسبت به آسیب های کشتی های بزرگ کروز بی تفاوت نباشند و به یک ائتلاف بپیوندند.

موضوع اصلی از آنجا آغاز شد که تردد کشتی های بزرگ کروز به شهر ونیز، به ویژه در تالاب ها و کانال های قدیمی این شهر آسیب هایی را به محیط زیست ایجاد کرده و از سوی دیگر، صدماتی را به قایق ها زده و باعث جراحت چند شهروند ونیزی شده است. همچنین در طوفان اخیر منطقه، میزان خسارت های واردشده توسط این کشتی ها افزایش یافته است.

پینو موسولینو، یکی از مسئولان اداره بندری شهر ونیز در این خصوص گفت:« ما از مسئولان این 8 بندر مهم می خواهیم که به ائتلاف ما بپیوندند. ائتلافی که باعث می شود تا شرکت های کروز را ملزم به رعایت برخی موارد سازند که ایمنی منطقه ای را افزایش بدهد و با محیط زیست نیز سازگار باشد.»

وی در نامه خود خطاب به مسئولان بندری نوشت:« اگرچه تردد کشتی های بزرگ کروز در بنادر ما باعث رونق گردشگری و ایجاد اشتغال در این صنعت می شود، اما آسیب هایی که این کشتی ها به محیط زیست و مناطق بومی ما وارد می کنند نیز اندک نیست. ما می خواهیم حجم مسافرت ها و یا اندازه کشتی هایی که در نزدیکی کانال گیودکا در ونیز تردد می کنند را کاهش دهیم.»

جدیدترین راه حل پیشنهادی توسط تونینلی ارائه شده این است که تعداد کشتی هایی که برای بازدید از ونیز از دیگر بنادر می آیند به یک سوم کاهش یابد یا اسکله آنها به منطقه فوزینا انتقال یابد.

برخی از فعالان محیط زیست نیز نوشته اند که ونیز یک گنجینه جهانی و میراث بزرگ است که باید برای حفظ آن تلاش کنیم و به همین خاطر، جلوی آسیب هایی که ممکن است از طریق کشتی های بزرگ وارد شود را بگیریم.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.