درآمدهای گردشگری باید جایگزین دلار نفتی شود؛ هدف‌گذاری برای جذب سالانه ۱۰میلیون گردشگر دریایی

 

استاندار هرمزگان با بیان اینکه کارهای بزرگی در بنادر و جزایر این استان در راستای توسعه گردشگری دریایی صورت گرفته است، گفت: انتظار داریم روند این اقدامات شتاب گیرد تا گردشگران در سال پیش رو، تحول را کاملاً به چشم ببینند.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، فریدون همتی، استاندار هرمزگان در آیین تجلیل و تکریم ۲۰۰ نفر از خادمان سفرهای دریایی نوروز ۹۸ که به میزبانی بندر شهید رجایی برگزار شد، گفت: شرایط استان هرمزگان به دلیل برخورداری از دو هزار و ۲۳۸ کیلومتر نوار ساحلی و جزایر منحصربه فرد خلیج فارس و همچنین وجود مناطق آزاد کیش و قشم، با سایر استان‌های ساحلی کشور متفاوت است.

وی افزود: هرساله روند حضور گردشگران در هرمزگان افزایش می یابد؛ امسال نزدیک به دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر مسافر و گردشگر ورودی به استان هرمزگان داشتیم و بیش از چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تردد دریایی طی ۲۰ روز در بنادر و پایانه های دریایی این استان به ثبت رسید.

به گفته همتی، در تعطیلات ۲۲ بهمن سال گذشته، رکورد روزانه استقبال از سفرهای نوروزی حتی در مقایسه با نوروز سال ۹۷ نیز شکسته شد. علاوه براین، علیرغم شرایط نامساعد جوی، در تعطیلات نوروزی سال ۹۸ بیش حدود ۱۱ درصد افزایش ترددهای دریایی به ثبت رسید.

وی ضمن بیان این مطلب که در تعطیلات نوروزی امسال شاهد تلاش های شبانه روزی برای ارائه خدمات به گردشگران به ویژه در بخش دریایی بودیم، افزود: در این ایام همه دستگاه ها، تلاش کردند تا خدمات با کیفیت مناسبی به گردشگران در هرمزگان ارائه شود و خاطره دلنشینی برای گردشگران در این استان رقم بخورد.

همتی تصریح کرد: با توجه به جاذبه‌های منحصر به فرد هرمزگان از جمله داشتن جزایر ۱۴ گانه و سواحل طولانی، روند استقبال گردشگران از استان هرمزگان رو به افزایش است.

استاندار هرمزگان گفت: برای جذب ۱۰ میلیون گردشگر در استان هرمزگان که به عنوان پایتخت سفرهای دریایی کشور شناخته می شود، هدفگذاری شده و در این راستا باید جاذبه های منحصر بفرد گردشگری این استان بیشتر تبلیغ و معرفی و همچنین زیرساخت‌های مناسب برای پذیرش و ارائه خدمات به گردشگران در استان توسعه یابد.

همتی با تاکید بر اینکه می‌توان از طریق گردشگری درآمدزایی گسترده‌ای برای استان هرمزگان و کشور داشت، خاطرنشان کرد: درآمد های حوزه گردشگری می تواند ما را از درآمدهای نفتی بی‌نیاز کند.

وی بیان داشت: برای ایجاد تحول به مدیران شجاع و بلند نظر نیاز داریم تا در عرصه های مختلف از جمله گردشگری به نقطه‌ای برسیم که دیگر نیازی به درآمدهای حاصل از فروش نفت نداشته باشیم و بتوانیم با تکیه بر دیگر ظرفیت های موجود درآمدزایی کافی داشته باشیم.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه راه نجات از مشکلات اقتصادی توسعه سرمایه گذاری بخش خصوصی است، اظهار داشت: باید به طور جدی حامی و پشتیبان سرمایه‌گذاران باشیم و تسهیل امور سرمایه‌گذاران در دستگاه‌های اجرایی باید در اولویت باشد.

وی با بیان اینکه تجربه حاصل از دوران دفاع مقدس موجب شد تا کشور ما در حوزه نظامی خودکفا شود، تصریح کرد: امروز تحریم‌های ظالمانه دشمنان بر علیه کشور ما نیز می تواند، تلنگری برای ما باشد تا به ظرفیت‌های درونی خود بیشتر توجه کنیم و با اتکا به توانمندی های داخلی به پیشرفت های بزرگی در عرصه اقتصاد دست یابیم.

همتی با بیان اینکه گردشگری دریایی جذاب‌ترین بخش گردشگری است، خاطرنشان کرد: کارهای بزرگی در بنادر و جزایر این استان در راستای توسعه گردشگری دریایی صورت گرفته است و از سازمان بنادر و دریانوردی انتظار داریم روند این اقدامات شتاب گیرد تا گردشگران در طول سال پیش رو، تحول را کاملاً به چشم ببینند.

وی ضمن تاکید مجدد بر این مطلب که “درآمدهای گردشگری باید جایگزین دلارهای حاصل از درآمد صادرات نفتی شود”، اضافه کرد: ما نیز در کنار سازمان بنادر هستیم و هرکدام کاری کنیم که یک خانواده ایرانی برای گردشگری دریایی به کشور دیگری نرود، کار بزرگی کرده‌ایم.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.