دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران عنوان کرد: مطالبه گری قانون مدارانه و نقد سازنده از دولت، ضامن توسعه و پیشرفت

 

مسعود پل مه، دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران در مراسم بزرگداشت شصت وپنجمین سال تاسیس انجمن کشتیرانی مطالبه گری قانون مدارانه و نقد سازانده از دولت را در کنار پیگیری فعالانه بخش خصوصی، ضامن توسعه و پیشرفت کشور دانست.

متن سخنرانی وی در این مراسم بدین شرح است:

خانم ها، آقایان، میهمانان گرامی؛

حضور و قدوم مبارک شما را در جشن 65 سالگی انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران گرامی میداریم. این شجره طیبه در حالی بدست ما رسیده است که شاهد برگ ریزان و فراز و فرودهای بسیاری بوده است. تلاطمات نظامی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی که هر یک به تنهائی میتوانست شیرازه یک ملت را از هم بپاشد ولی امروز نیک بختانه بر قله اهتزاز و در آستانه جشن چهل سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی و بالندگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، گرد هم آمده ایم تا به آئین الهی شکر و سپاس، بر آنچه نعمات لایزال و سنت لایتغیر باریتعالاست، بر دست نیک مردان و دامان نیک زنان شایسته ی این مرز و بوم بوسه زنیم و از عمر جاری کرده بپای آبادانی کشور عزیزمان قدردانی و امتنان داریم.

همت والای شما سروران در ادوار مختلف دفاع مقدس، آبادانی، سازندگی و جنگ اقتصادی، شریان صادرات و واردات و نبض تجاری کشور را همواره طپنده و تداوم بخشیده است.

حال گاه دیگرست، باید کمر همت بست و آستین ها را بالا زد. به یاری دولت و ملت بیش از پیش شتافت، تا ثابت شود هم چنان، کانون و چرخ اصلی تجارت، تولید، اشتغال و ارزآوری دریا است و بس – هر چند میدانیم تنگا که بگذرد به بوته فراموشی سپرده می شویم مانند گشایش بعد از برجام، این ما هستیم سنگ زیرین آسیاب.

نیک می دانیم،

وظیفه ی دیگری بر عهده داریم. مطالبه گری قانون مدارانه و نقد سازنده. از هر مقام و منصب دولتی، از این رهگذر است که می توان کشور را قوام بخشید و علف هرز فساد را خشکاند. لازم است رویکرد مطالبه، پاسخگوئی و مسئولیت پذیری دولت، در قبال تصمیمات و اعمال خود باشد. هم چنانکه قانون از پاسخگوئی و ضمان قهری افراد در قبال فعل و ترک فعل خود سخن می گوید. نقد را به خود باز میگردانم. ما نیز مقصریم زیرا به بعضی نبایدها دامن زدیم، آنجا که کار پیش نرفت و پیش بردند و ما خود تمکین کردیم. پس باید قدری حدیث نفس کنیم. از مبانی قانونی، ابزار قانونی و گذرگاه قانونی است که می توان، بی قانونی را مهار کرد. یادمان باشد این تنها قانونست که حاکمیت دارد بشرطی که ما خود بخواهیم.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.