دبیرکل انجمن کشتیرانی در نشست مدیران ارشد ارگان های دریایی عنوان کرد: موانع و مشکلات داخلی، ویرانگرتر از تحریم های بین المللی

 

جلسه اعضای شورای مدیران ارشد ارگان‌های دریایی عصر دیروز به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد. این جلسه همزمان با روز جهانی دریانوردی و با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، محمد راستاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، مسعود پل مه، دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران  و نماینده بخش خصوصیی حوزه دریایی و بندری و همچنین جمعی از مدیران ارشد ارگان های دریایی کشور در ساختمان نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، مسعود پل مه، دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران در این نشست با اشاره به تاریخچه تشکیل این نهاد دریایی اظهار کرد: انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با قدمتی 66 ساله هم اینک 95 درصد خدمات دریایی و بندری کشور در بخش خصوصی را مدیریت می کند. به طوری که در شرکت های عضو این تشکل پویا، بیش از 20 هزار نفر فعالیت مستقیم دارند.

دبیرکل انجمن کشتیرانی تصریح کرد: علیرغم تهدیدات تحریمی و محدودیت های ظالمانه توانسته ایم با مدیریتی هوشمندانه و با بهره گیری از تمام توان و تخصص خود، تحریم ها را بی اثر گذاشته و کالاهای مورد نیاز کشور را از اقصی نقاط جهان به کشور حمل نماییم.

پل مه با اشاره به عضویت انجمن کشتیرانی در سازمان های همسوی بین المللی خاطرنشان کرد: انجمن کشتیرانی علاوه بر فعالیت های موثر و پویای داخلی، در عرصه های تخصصی بین المللی نیز ایفای نقش نموده و با حضور در مجامع بین المللی مانند «FONASBA» و «ICS  » دارای کرسی باشد.

این مسئول حوزه دریایی و بندری بخش خصوصی همچنین تاثیر این انجمن در محیط کسب وکار و تجارت کشور را موثر خواند و گفت:« این تشکل در حال حاضر به عنوان تنها تشکل ملی حوزه کسب وکار دریایی و بندری، حقوقی، قضایی، داوری، آموزشی و … مرجع اصلی و مخاطب قرار گرفته و به عنوان عضوی در شوراها، کمیسیون ها و کارگروه های مرتبط با حوزه کسب وکار ذیل دولت ایفای نقش می کند.

دبیرکل انجمن کشتیرانی افزود: علیرغم مقابله 100 درصدی با مشکلات خارجی، متاسفانه موانع و معضلات داخلی کسب وکار، گلوگاهی بر زمین گیر شدن بخش خصوصی بوده است. ضرورت توجه و اعمال صحیح قانون، خواسته اصلی بخش خصوصی به ویژه در امور مرتبط با سازمان مالیاتی و تامین اجتماعی است.

پل مه که در این نشست به نمایندگی از جامعه دریایی و بندری فعال بخش خصوصی حضور داشت از خدمات و زحمات شایسته و صادقانه دولت خدمتگزار تقدیر کرد و گفت: در دوره مدیریتی اخیر سازمان بنادر و دریانوردی، سطح معاملات فیمابین به نسبت گذشته افزایش چشمگیری داشته؛ اما همچنان ظرفیت های بسیاری از توان این تشکل مغفول و مورد استفاده قرار نگرفته است. انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران می توان در راستای ارتقای خدمات، نقش اجرایی به عهده گرفته و در بسیاری از مسئولیت ها و سوگیری های فعلی سازمان جایگزین شود.

 

 

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.