جزئیات سفر وزیر راه و شهرسازی به استان‌های هرمزگان و بوشهر اعلام شد؛ افتتاح اسکله جزیره نگین با امکان پهلوگیری کشتی های 50 هزار تنی

 

وزیر راه و شهرسازی در راس هیاتی صبح امروز در آستانه شروع سفرهای نوروزی برای بازدید و افتتاح چند پروژه بندری به استان‌های هرمزگان و بوشهر سفر کرد.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، صبح امروز محمد اسلامی در راس هیاتی به استان‌های هرمزگان و بوشهر سفر کرد که جزییات هر یک از سفرها به صورت جداگانه در زیر تشریح شده است:

برنامه سفر به هرمزگان

وزیر راه و شهرسازی که دقایقی پیش وارد فرودگاه شد ابتدا از از بندر شهید حقانی به عنوان پایانه مسافری دریایی کشور بازدید می‌کند تا از نزدیک شاهد شروع طرح سفرهای نوروزی دریایی باشد.

شایان ذکر است تمرکز ناوگان مسافری دریایی در طرح سفرهای نوروزی ۹۸ حد فاصل بندر عباس و قشم است.

وی در ادامه از بندر شهید ذاکری و پایانه این بندر، سپس از منطقه گردشگری دریایی و سایت جنگل‌های حرا به نام سهیلی بازدید خواهد کرد.

در جریان بازدید از سایت گردشگری سهیلی، امکانات و روبناهایی که توسط سازمان بنادر و دریانوردی احداث شده توسط وزیر راه و شهرسازی افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

برنامه سفر به بوشهر

در جریان سفر وزیر راه و شهرسازی و با توجه به حضور رئیس جمهوری و هیات همراه در استان بوشهر، شاهد بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی بخش‌های مختلف در بندر بوشهر خواهیم بود.

در ادامه اسکله جزیره نگین که برای پهلوگیری کشتی‌های ۵۰ هزار تنی تجهیز شده با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری می‌رسد. پروژه لایروبی اسکله مذکور نیز تکمیل شده است.

وی سپس از  پروژه لایروبی بستر کانال دسترسی بندر بوشهر برای پذیرش کشتی‌های با ظرفیت ۳۰ هزار تن نیز بازدید خواهد کرد.

پروژه عملیات اجرایی پروژه بزرگراه و پل دسترسی به جزیره نگین  نیز با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز می‌شود.

گفتنی است محمد راستاد معاون وزیر و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، اسلامی را در این سفر همراهی می‌کند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.