وال استریت ژورنال گزارش داد | تهدید کشتی‌های یونانی به تحویل محموله نفت ایران

 

توقیف کشتی یونانی

روزنامه وال استریت ژورنال خبر داده است واشنگتن چند شرکت کشتیرانی یونانی را مجبور کرده محموله نفت ایرانی خود را به امریکا تحویل دهند، در غیراین‌صورت با تحریم‌های دولت ترامپ روبرو شده و اموالشان مصادره خواهد شد.

به گزارش سی‌نیوز به نقل از  پایگاه خبری هلنیک شیپینگ نیوز، سال گذشته کاخ سفید تهدید کرد هر شخص یا شرکتی که در خرید یا معامله نفت ایران شرکت کند تحریم خواهد شد.

کشتی‌های ذکر شده در این گزارش متعلق به دو شرکت Greek Vienna Ltd و Palemo SA هستند که گفته شده است حامل نفت ایران بوده‌اند. براساس گزارشهای رسیده، صاحبان این کشتی‌ها از تحریم‌های آمریکا «دچار وحشت» شده‌اند چرا که احتمال می‌دهند کشتی‌ها و افرادشان تهدید شوند و حق دسترسی به بانک‌های امریکایی و معاملات دلاری برایشان محدود شود.

ماجرا از جایی آغاز شد که یکی از دادستان‌های دادگاه فدرال امریکا پرونده‌ای برای توقیف تانکرها تشکیل داد. در پی این اتفاق، صاحبان کشتی‌ها توافق کردند محموله نفتی به کشتی‌های یونانی یورو تانکر و شرکت دانمارکی مرسک منتقل شود. پس از آن دونالد ترامپ در رسانه‌ها اعلام کرد این کشتی‌ها باید به بندر هوستون در امریکا رسیده باشند. وزارت دادگستری ایالات متحده در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرده اگر کشتی‌ها در دادگاه اعاده شوند، پول حاصل از فروش محموله آنها به صندوق حمایت از قربانیان تروریسم امریکا واریز خواهد شد.

منابع آگاه خبر داده‌اند هزینه این محموله قبلاً توسط دولت ونزوئلا پرداخت شده است. عملیات توقیف کشتی‌ها از سوی وزارت دادگستری امریکا تایید شده است. این وزارتخانه اعلام کرده است این محموله از چهار کشتی به نام‌های لونا، بلا، برینگ و پاندی توقیف شده است که عازم ونزوئلا بوده است. براساس گزارشات، این عملیات بدون دخالت فیزیکی نیروهای آمریکایی در آبهای آزاد بین‌المللی اتفاق افتاده است.

گفتنی است در روزهای اخیر مقامات جمهوری اسلامی ایران ادعای تعلق محموله این کشتی‌ها به ایران را رد کرده‌اند و از آن به عنوان دروغ مقامات آمریکایی یاد کرده‌اند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.