تعداد کانتینرهای جهان از 23 میلیون teu فراتر رفت؛ کاهش کشتی های کانتینری فعال در جهان

 

 

 

سایت معتبر آلفالاینر، آمار مربوط به ماه ژولای سال جاری میلادی را منتشر کرد. بر این اساس، شرکت ای.پی.ام مرسک همچنان در صدر برترین شرکت های فعال در حوزه حمل ونقل کانتینری دریایی قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، مرسک با اختصاص 18 درصد از مجموع حمل ونقل کانتینری دریایی جهان به خود توانسته در این رتبه بندی در جایگاه نخست قرار بگیرد. شرکت های مدیترانه ای، کاسکو، سی.ام.ای سی.جی.ام و هاپاگ لوید نیز در رتبه های بعدی این فهرست قرار دارند.

شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران IRISL نیز بدون تغییر نسبت به ماه گذشته میلادی، در رتبه چهاردهم این رده بندی قرار گرفته است. IRISL در حال حاضر 7 دهم درصد مجموع حمل ونقل کانتینری جهان را در اختیار خود دارد.

تعداد مجموع کانتینرهای جهان نیز 23 میلیون و 246 هزار و 757 TEU گزارش شده است. نکته جالب در گزارش اخیر آلفالاینر، کاهش کشتی های فعال کانتینری است. در حال حاضر 6113 فروند کشتی در خطوط لاینری فعالیت می کنند که نسبت به ماه گذشته، این تعداد اندکی کاهش نشان می دهد. همچنین DWT نیز 281 میلیون 788 هزار تن گزارش شده است.

شرکت مرسک توانسته تعداد کشتی های خود را به 717 فروند برساند و در بخش کانتینر نیز مالک 4 میلیون 183 هزار TEU کانتینر باشد. پس از مرسک، مدیترانه ای با 544 فروند و کاسکو با 478 فروند در در رتبه های بعدی این رنکینگ قرار دارند.

 

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.