ترمینال های کانتینری آمریکا رکورد زدند؛ تخلیه 2 میلیون teu کانتینر در یک ماه!

 

طبق گزارش اخیر فدراسیون ملی فروشندگان آمریکا (NRF) میزان واردات کانتنیر در کالاهای خرده فروشی شده تنها در یک ماه برای اولین بار به 2 میلیون teu کانتینر رسید.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز و به نقل از porttechnology ، فدراسیون ملی خرده فروشان آمریکا به عنوان یک انجمن بزرگ در حوزه تجارت فروشندگان، این موضوع را به افزایش تعرفه های کالاهای وارداتی از چین ارتباط داده و اظهار کرده است. واردکنندگان علاقه مندند تا پیش از اعمال قانون جدید و تعرفه های تازه مصوب آمریکا، کالاهای خود را وارد بنادر آمریکا کنند.

بنادر آمریکا در ماه اکتبر سال جاری میلادی 2 میلیون و 40 هزار teu کانتینر را هندل کرده است. این در حالی است که رقم اعلام شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی رشد 13.6 درصدی را نشان می دهد.

جاناتان گلد، مدیر بخش زنجیره تامین این فدراسیون اظهار کرد: « قوانینی که توسط رئیس جمهور ترامپ در خصوص واردات کالا و تعرفه آن از کشور چین اعلام شده، تجار را تشویق کرده تا کالاهایشان را پیش از اعمال قوانین جدید، وارد کنند و همین مساله، باعث افزایش حجم واردات کانتینری شده است.

بسیاری از کارشناسان معتقدند که افزایش تعرفه کالاهای وارداتی چینی در نهایت بر قیمت تمام شده کالا در سبد خانوارهای آمریکایی تاثیر خواهد گذاشت. به همین دلیل، امیدوارند که اعمال تعرفه ها به صورت موقت انجام شود.

این در حالی است که رشد واردات کالا از چین در ماه ژانویه سال آینده حدود 10 درصد خواهد بود و این رشد تا زمانی که اعمال تعرفه ها از 10 درصد به 25 درصد ارتقا یابد ادامه خواهد داشت.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.