به دنبال افزایش جنگ تجاری میان آمریکا و چین؛ ترافیک بندری در غرب آمریکا افزایش یافت

 

جنگ تجاری میان آمریکا و چین که طی ماه های اخیر تیتر یک نشریه های اقتصادی دنیا شده، شرایط را در بنادر آمریکا نیز تغییر داده است. هم اکنون میزان حجم بار در بنادر غربی آمریکا به بیشترین حدممکن رسیده و همچنان به آن افزوده می شود.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز و به نقل از شبکه خبری «سی.ان.بی.سی» آمریکا،  بسیاری از تاجران در پی افزایش تعرفه واردات کالا از چین، به دنبال آن هستند تا کالاهای مورد نظر خود را سریع تر وارد کشورشان کنند تا علاوه بر فرار از پرداخت تعرفه، اجناس مورد نیاز تعطیلات تابستانی را تامین کنند.

افزایش بار و انواع کالا در بنادر غربی آمریکا، به ویژه بندر لس آنجلس باعث شده تا ظرفیت انبارها به صورت کامل پر شود و مشکلاتی برای ورود کالاهای جدید به وجود بیاید. خرده فروشان در این میان، بیشترین سهم کالاها را به خود اختصاص داده اند. چرا که می خواهند کالای مورد نیاز خود را پیش از وضع تعرفه ها وارد آمریکا کنند.

ژان سروکا، مدیر اجرایی بندر لس آنجلس در این رابطه می گوید:« ظرفیت انبارهای ما کاملا در اختیار کالاهای وارداتی از چین قرار گرفته و بسیاری از تجار می خواهند تا هرچه سریع تر کالاهایشان را ترخیص کنند. این شدت از واردات، باعث ایجاد بی نظمی در بندر شده و ترافیک کاری را بالاتر برده است.»

طبق گزارش های بندر لس آنجلس، ترافیک کاری این بندر در ماه جولای نسبت به مدت مشابه سال قبل 4.6 درصد افزایش یافته است. این افزایش واردات در ماه ژوئیه به 5 درصد رسید و همین مساله باعث شد تا بندر لس آنجلس، شلوغ ترین دوره کاری تاریخ خود را تجربه کند.

این در حالی است که شرایط در بندر مجاور لس آنجلس، یعنی بندر لانگ بیچ نیز مشابه به نظر می رسد. چرا که آنها نیز با افزایش حجم واردات مواجه شده اند، اما به خوبی توانسته اند با مدیریت صحیح این حجم ترافیک را کنترل کنند.

بنادر لس آنجلس و لانگ بیچ به صورت مشترک، 40 درصد از کل کالاهای وارداتی از چین را به خود اختصاص داده اند.

دونالد ترامپ، چند روز قبل تعرفه 16 میلیارد دلاری را برای واردات کالاهای چینی در نظر گرفت که به جنگ تجاری میان دو کشور دامن زد. تعرفه های جدید 5 روز دیگر، یعنی از 23 اوت اجرایی خواهد شد.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.