به بهانه آلوده سازی سواحل با نفت خام؛ برزیل یک کشتی متعلق به یونان را متهم کرد

 

مقامات برزیل یک کشتی با پرچم یونان را به بهانه آلوده سازی 2100 کیلومتر از سواحل شمالی این کشور متهم کرد.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، مقامات برزیل متوجه شدند که یک فروند نفتکش متعلق به شرکت دلتا تانکرز با پرچم یونان طی دو ماه گذشته اقدام به رهاسازی آلاینده های نفتی در سواحل برزیل کرده است.

هرچند تحقیقات تکمیلی در این زمینه ادامه دارد، اما مسئولان برزیلی این کشتی را عامل اصلی بروز چنین آلودگی که در سال های اخیر بی سابقه بوده است، دانسته اند.

کشتی 13 ساله سوئز ماکس یکی از 30 نفتکش متعلق به شرکت دلتا تانکرز است که توسط شرکت دیامانتیس اداره می شود.

دادستان برزیل نیز در این خصوص گفته است: هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه لکه های نفتی موجود در سواحل و بنادر برزیل از سوی ونزوئلا باشد وجود ندارد و ما مطمئن هستیم که این آلودگی زیست محیطی توسط یک نفتکش ایجاد شده است.

دادستان برزیل همچنین اعلام کرده که نفتکش در 15 ژوئیه در ونزوئلا لنگر انداخته و در مسیر بازگشت خود به سمت سنگاپور از کنار سواحل برزیل گذشته است.

مقامات برزیل معتقدند که ناخدا و خدمه نفتکش نتوانسته اند جلوی نشت نفت خام به دریا را بگیرند و همین عامل، باعث آلودگی زیست محیطی سواحل برزیل شده است. ضمن اینکه داده های ما نشان می دهد که هیچ کشتی دیگری نمی تواند منبع این آلودگی نفتی باشد.

نفت خام در 9 ایالت شمال شرقی و 94 شهر در ساحل ریخته و باعث کشته شدن حیوانات و بسته شدن برخی از سواحل برزیل شد. تاکنون بیش از هزار تن نفت خام از سواحل جمع آوری شده است. فعالان محیط زیستی برزیل نیز نسبت به این اقدام، تجمعات اعتراض آمیز انجام داده اند و از دولت خواسته اند تا این موضوع را به صورت جدی پیگیری کند.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.