بندر حمد رکوردشکنی کرد

 

 

بندر حمد، سال جدید میلادی را با یک رکوردشکنی آغاز کرده است. این بندر در ماه ژانویه سال جاری میلادی توانست به رکورد خدمت رسانی به 182 کشتی برسد که این میزان، از ابتدای عملیات بندری در حمد یک دستاورد بزرگ محسوب می شود.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، گزارش آمار جدید نشان می دهد که بندر حمد نسبت به مدت مشابه در سال 2017 میلادی، رشد ترافیک 15 درصدی را شاهد بوده است. در ژانویه سال گذشته، در مجموع 159 کشتی در بندر حمد عملیات تخلیه و بارگیری را انجام داده و یا پهلو گرفته اند.

بر اساس گزارش ((Qterminals، در ماه گذشته میلادی 137 کشتی تجاری و 45 کشتی نظامی وارد بندر حمد شده اند. این بندر 4.7 میلیون دلاری از همین طرپق، نقش بسیار مهمی در شکستن محاصره های اقتصادی که اخیرا گریبان گیر کشور قطر بوده، ایفا کرده است.

در دوره محاصره اقتصادی بندر حمد، رشد ترافیک این مرکز اقتصادی چشمگیر بوده است. محاصره اقتصادی قطر از سوی کشورهای عربستان و امارات متحده عربی از روز پنجم ژوئن آغاز شد و این بندر در همان ماه، تنها توانست به 99 فروند کشتی امکان پهلوگیری بدهد. آمار جدید نشان می دهد که این بندر نسبت به ماه ژوئن، رشد  84 درصدی داشته است.

از سوی دیگر، بندر حمد علاوه بر رشد قابل توجه ترافیکی کشتی ها، توانسته تامین کالاهای مورد نیاز شهروندان را نیز امکان پذیر سازد. روزانه میلیون ها تن مواد غذایی و مواد خام برای پروژه های عمرانی و ساختمانی از این مسیر دریایی وارد قطر می شود.

بندر حمد می تواند پذیرای 5 هزار فروند کشتی در سال باشد. همچنین ترمینال این بندر، امکان تخلیه و بارگیری 1.7 میلیون تن کالا را در سال فراهم می کند. بر اساس بولتن ماهیانه وزارت برنامه ریزی و توسعه قطر  (MDP & S)، ترافیک در بندر حمد رشد فزاینده ای نسبت به گذشته پیدا کرده است. این بندر در ماه اوت 2017 میلادی، با 162 فروند کشتی رشد بیشتری نسبت به مدت مشابه سال 2016 داشته است. همچنین ظرفیت خالص این بندر در ماه اوت 2017 نسبت به مدت مشابه در سال 2016 میلادی، 19.1 درصد رشد نشان می دهد.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.