بنادر عمان به سمت تجارت دیجیتال می رود

 

وزارت حمل ونقل عمان بخشنامه ای را به بنادر این کشور به منظور تسریع در گردش کالا ابلاغ کرده است. این بخشنامه به عنوان بهره مندی از فناوری های نوین و دیجیتالی کردن صنعت حمل ونقل دریایی ابلاغ شده است.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، عمان به منظور تقویت بهره وری، رقابت پذیری، شفافیت بخشیدن به خدمات لجستیکی و اطمینان از گردش سریع کالا از طریق بنادر مختلف این کشور قصد دارد تا از فناوری های نوین استفاده کند.

در بخشی از این تغییرات قرار است تا داده ها و اطلاعات خطوط کشتیرانی و ایجنت های آنان با سامانه پنجره واحد گمرک بنادر به اشتراک گذاشته شود.

به همین منظور از ابتدای ژوئن سال 2020 ، تمام شرکت ها و نمایندگان حمل و نقل دریایی باید حداقل 48 ساعت قبل از ورود کشتی به بندر مربوطه در عمان، اسناد و مدارکی را که حاوی جزئیات محتوای محموله است به گمرک ارسال کنند.

در صورتی که زمان سفر دریایی کمتر از 48 ساعت باشد، مانیفست باید بلافاصله با خروج کشتی از آخرین بندر قبل از رسیدن به مقصد خود در عمان ارسال شود. این بخشنامه همچنین به اطلاعات خطوط حمل و نقل نیاز دارد تا دو روز قبل از ورود کشتی به مشتری اعلامیه ورود را صادر کند.

مسئولان وزارت حمل ونقل عمان می گویند: اجرای بخشنامه نه تنها تجزیه و تحلیل ریسک قبل از ورود و فرآیندهای ترخیص کالا از گمرک توسط اداره کل گمرک را تسهیل می کند ، بلکه تجارت را نیز تسهیل بخشد، هزینه لجستیک و زمان رسوب کالا را کاهش می دهد.

وزارت حمل ونقل عمان همچنین از نمایندگان حمل ونقل کالا خواسته تا به صورت شبانه روزی، حتی در روزهای تعطیل رسمی این خدمات را ارائه دهند. این کار باعث می شود تا تداوم خدمات مورد آزمایش جدی قرار بگیرد و در ترخیص محموله های بین المللی تسهیل ایجاد کند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.