با هدف احیای جاده ابریشم؛ چین و پرتقال در برنامه توسعه ای «اقتصاد دریایی» همکاری می کنند

 

رئیس جمهور چین طی یادداشتی که در یکی از روزنامه های پرتقالی به چاپ رسیده، خواستار تعمیق روابط اقتصادی با پرتقال برای احیا و تکمیل جاده ابریشم شد.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، «ژی جین پینگ»در این هفته سفری به پرتقال خواهد داشت تا درباره تعاملات اقتصادی و سرمایه گذاری در حوزه دریایی و بندری با همتای پرتقالی خود دیدار داشته باشد.

یادداشت پینگ در روزنامه پرتقالی «دیاری نوتیسیا» به چاپ رسیده و در آن خاطرنشان کرده که روابط میان چین و پرتقال در شرایط خاصی قرار دارد و زمان برای ساختن آینده ای درخشان فرا رسیده است. او در این سفر، علاوه بر رئیس جمهور، با نخست وزیر پرتقال نیز ملاقات خواهد کرد.

در حالی که خرید از کشور چین در کشورهای اروپایی طی سال های اخیر روند کاهشی داشته، اما پرتقال در زمینه های استراتژیک مانند انرژی پیوند مناسبی را با پکن برقرار کرده است. به طوری که سه پروژه بزرگ را برای شرکت EDP ، از جمله بزرگ ترین شرکت های پرتقال در سال جاری میلادی اجرا کرده است.

پینگ همچنین تاکید کرده است که چین و پرتقال برای طرح توسعه ای احیای جاده ابریشم و ساخت نمونه مدرن آن به منظور دست یابی به بازارهای آسیا، آفریقا و اروپا و زیرساخت های آنها با یکدیگر همکاری خواهند کرد. رئیس جمهور چین همچنین در یادداشت خود آورده که پرتقال یک نقطه ارتباط بسیار مهم میان دریا و خشکی در مسیر راه ابریشم جدید خواهد بود. به همین دلیل، مزایای فراوانی برای توسعه این همکاری میان دو کشور وجود دارد.

همکاری میان چین و پرتقال در زمینه هایی همچون صنایع خودروسازی، انرژی های تجدیدپذیر و توسعه بنادر صورت خواهد گرفت. برای این امر نیز بندر «سینز» در جنوب غربی اروپا به عنوان نقطه اصلی طرح، تعیین شده است. همچنین هر دو کشور قصد دارند تا در زمینه «اقتصاد دریایی» نیز همکاری های مناسبی داشته باشند. این زمینه ها شامل اقیانوس شناسی و شیلات خواهد بود.

مالکیت تعداد زیادی از شرکت های پرتقالی در طول سال های رکود اقتصادی این کشور یعنی 2011 تا 2014 میلادی به سرمایه گذاران چینی واگذار شده است. چینی ها با سرمایه گذاری 500 هزار یورویی می توانند ویزای طلایی پرتقال را به دست آورند و در آن کشور سرمایه گذاری کنند.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.