با ظرفیت 9 میلیون teu کانتینر در سال؛ بزرگ ترین بندر آفریقا در مراکش افتتاح شد

 

بزرگ ترین بندر آفریقا و منطقه مدیترانه در کشور مراکش افتتاح شد. ساخت این بندر حدود 9 سال به طول انجامیده و برای اتمام ترمینال کانتینری آن، شرکت مرسک نیز با سرمایه گذاری 800 میلیون دلاری مشارکت داشته است.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، مجتمع بندری «تانگر تد» با افزودن ترمینال جدید می تواند سالانه 5 میلیون teu کانتینر به ظرفیت خود اضافه کند و مجموع ظرفیت سالانه خود را به 9 میلیون teu کانتینر برساند. همین مسئله باعث می شود که تانگر تد به بزرگ ترین بندر آفریقا و منطقه مدیترانه شود و در فهرست 20 بندر بزرگ دنیا قرار بگیرد.

این دومین و آخرین فاز از بندر تانگر تد بود که با سرمایه گذاری مرسک به پایان رسید و اکنون ترمینال کانتینری با فضای 1.6 کیلومتری آماده پذیرش کشتی های کانتینری است.

مورتن انگلستاف، مدیر اجرایی مرسک در آفریقا در خصوص افتتاح این بندر مهم گفت:« مراکش یکی از کشورهای هدف ما برای توسعه حمل ونقل بوده است. افتتاح فاز جدید این اجازه را به ما می دهد که به توسعه تجارت جهانی خود بهتر از گذشته فکر کنیم و وارد عمل شویم.»

طرح ساخت فاز دوم این بندر بزرگ آفریقایی توسط دو شرکت معتبر بویگس از فرانسه و بوسکالیس از هلند انجام شد. این مجتمع بندری در میان 700 شرکت ساخته شده و همچنین منطقه آزاد نیز به شمار می رود.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.