با حضور وزیران کشور، صنایع، نایب رئیس مجلس و فعالان اقتصادی؛ اولین همایش ملی تشکل های اقتصادی برگزار شد

 

اولین همایش ملی تشکل‌های اقتصادی در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد.

همزمان با «روز ملی تشکل‌ها» ، نخستین همایش ملی تشکل‌های اقتصادی با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ، محمد شریعتمداری وزیر صنعت ، معدن و تجارت ، مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و 200 تشکل بخش خصوصی در ساختمان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاروزی ایران برگزار شد.

به گزارش سی نیوز، عبدالرضا رحمانی فضلی در نخستین همایش ملی تشکل‌های اقتصادی، راهبران توسعه در اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: امروز در کشور هیچ کمبودی نداریم و حدود هشت هزار تشکل ثبت شده وجود دارد که روز به روز بر تعداد آنها افزوده می‌شود. اما مهم نیست که امروز چه تعداد تشکل وجود دارد مهم این است که چقدر به آنها مسئولیت می‌دهیم، تا چقدر مسئولیت می‌پذیرند و جایگاه خود را باور دارند. در حال حاضر با این مساله مواجه هستیم که تشکل‌ها در جایگاه واقعی خودشان قرار نگرفتند که به عواملی مانند عدم باور، عدم واگذاری مسئولیت و فرهنگ جامعه ما برمی‌گردد.

وزیر کشور تصریح کرد: وزارت کشور در حوزه اقتصادی دو نقش هماهنگی به عنوان وظیفه ستادی و نقش اجرایی در رده‌های پایین‌تر مانند استانداری‌ها و فرمانداری‌ها دارد که در همه این زمینه‌ها با باور و ایمان به شرایط موجود که در آن قرار داریم همه تلاش خود را به کار بستیم و به اعتقاد من باید محوریت این کار با مشارکت مردم و فعالان اقتصادی باشد.

به گزارش ایسنا، غلامحسین شافعی – رییس اتاق بازرگانی ایران – در ابتدای این نشست ضمن تشکر از وزیر کشور درخصوص نگاه ویژه ای که به شورای گفت‌وگوی ها به ویژه شورای گفت‌وگو در استان ها، اظهار کرد: در واقع ملت ایران چه آنها که در داخل کشور هستند و چه آنهایی که در نقاط مختلف جهان و بزرگترین تشکل و سرمایه‌های اجتماعی کشور حساب می‌شوند، تنها در صورتی که با کمک هم و دوشادوش هم  به همفکری هم بپردازند، این جامعه قادر خواهد بود بر موانع فائق آید و مسیر توسعه را هموار کند.

محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این همایش گفت: امروز از اسامی حدود 200 تشکل بزرگ اقتصادی کشور که در قالب بانک اطلاعاتی جمع‌آوری شده است در محل اتاق بازرگانی رونمایی شد که این امر می‌تواند اطلاعات ارزشمندی را در اختیار ما قرار دهد.

وی افزود: در شرایط فعلی در هر رشته فعالیت اقتصادی که در کشور در جریان است یک انجمن یا تشکل مربوطه در حال فعالیت‌اند که بر این اساس اتاق بازرگانی رسما این تشکل‌ها را اعلام کرده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: قوه‌قضائیه و دولت در کنار مجلس شورای اسلامی باید در بزنگاه‌های تصمیم‌گیری از نظرات تشکل‌ها بهره‌جوید؛ اگر چه ممکن است دولت در شرایطی خاص اقدام به تصمیمات خلق الساعه بگیرد اما اساس ما برای تصمیم‌گیری در دولت مشورت‌گیری از بخش خصوصی است، به همین منظور از حضور رئیس اتاق بازرگانی و تعاون در جلسات خود استفاده می‌کنیم.

شریعتمداری با اشاره به گلایه‌های فعالین اقتصادی از ابلاغ بسته جدید ارزی، اظهار داشت: در روزهای اخیر با پیامک‌ها و تماس‌های تلفنی زیادی مواجه بودم که برخی از فعالین اقتصادی نسبت به آن گلایه داشتند و چنین اظهار می‌کردند که ممکن است فعالیت اقتصادی آنها با مشکل مواجه شود.

گزارش تصویری:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.