با احداث یک ریل اختصاصی؛ بزرگ ترین ترمینال بندری ترکیه، پکن را به لندن وصل می کند

 

بزرگ ترین ترمینال بندری ترکیه با احداث یک خط اختصاصی پکن را به لندن متصل می کند. این مسیر با احداث یک خط ویژه راه آهن از پکن تا بندر یاریمکا در ترکیه ایجاد خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، مهمت تورهان، وزیر راه و زیرساخت ترکیه در مراسم افتتاح خط ریلی جدید گفت:« این خط ریلی جدید، بندر یاریمکا را به پکن و از آن طرف به لندن وصل خواهد کرد. این ترمینال در خلیج ازمیت، در شرقی ترین لبه دریای مرمره واقع شده است.»

وی در این مراسم اظهار کرد:«وقتی ما از منظر وسیع به مسئله نگاه می کنیم ، خط آهن جدید ارتباط مستقیمی بین چین و لندن از طریق ترکیه فراهم کرده است.»

این ترمینال که در استان صنعتی کوچالی ترکیه واقع شده است توسط شرکت مدیریت بندر DP World Harbor مستقر در امارات متحده عربی اداره می شود. از سوی دیگر، با راه اندازی این خط، دسترسی به این بندر از هرکجای ترکیه با سهولت بیشتری همراه خواهد بود.

وزیر حمل ونقل ترکیه همچنین افزود: «مبلغ 133 میلیارد لیر ترکیه (23.84 میلیارد دلار) برای آماده سازی بخش حمل و نقل ترکیه جهت تحقق ظرفیت های موقعیت جغرافیایی کشور سرمایه گذاری شده تا این مکان به یک پایگاه لجستیکی کامل تبدیل شود.

تورهان با اشاره به توسعه خطوط ریلی در سال های اخیر تاکید کرد:« از سال 2003 ، ترکیه قطارهایی با سرعت بالا ساخته و در حال حاضر این کشور مشغول ساخت شبکه ریلی بیش از 2 هزار کیلومتر است. دولت نیز مصمم است که ترکیه را به یک پایگاه لجستیکی ایده آل در منطقه تبدیل کند.»

رئیس سازمان سرمایه گذاری ترکیه نیز در این مراسم گفت:« هدف ما فقط تامین یک بندر یا یک خط ریلی نبود. ما به دنبال آن هستیم که امکانات لازم برای حمل ونقل و ارتباطات در سراسر جهان را تسهیل بخشیم.»

یادآور می شود که بنیاد سرمایه گذاری ترکیه به دنبال سرمایه گذاری 600 میلیون دلاری در بندر یاریمکا است تا بتواند میزان صادرات ترکیه را افزایش دهد.

 

 

 

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.