با آغاز سال نو میلادی برای صنعت حمل ونقل دریایی؛ استفاده از سوخت کم سولفور از امروز اجباری شد

 

حدود 11 سال پیش سازمان بین المللی دریانوردی (آیمو) تصمیم گرفت تا میزان آلاینده های تولیدشده توسط کشتی ها را کاهش بدهد. این اقدام با ارائه طرح کاهش سولفور کشتی ها آغاز شد و طرح آیمو 2020 سه سال پس از آن به تصویب رسید. حالا و از روز نخست سال نو میلادی، همه کشتی ها ملزم به استفاده از سوخت کم سولفور هستند.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز و به نقل از نیویورک تایمز، این نخستین قدم جدی برای استفاده از سوخت های پاک تر در صنعت حمل ونقل دریایی است. دهه پیش رو را می توان یک دهه حرکت به سمت سوخت هایی دانست که نسبت به شرایط کنونی، میزان آلایندگی کمتری برای محیط زیست داشته باشند.

در حال حاضر، آنچه که کشتی ها ملزم به رعایت آن هستند، استفاده از سوخت با سولفور 0.5 درصد به جای سوخت با سولفور 3.5 درصد است. آژانس دریایی سازمان ملل متحد با ابلاغ و اعمال قوانین جدید مانع استفاده از سوخت هایی خواهد شد که آلایندگی بیشتری دارند. این آیین نامه ها با هدف بهبود شرایط محیط زیست کره زمین، به ویژه در شهرهای بندری از امروز اجرایی خواهد شد.

تنها کشتی هایی که مجهز به وسایل جاذب گوگرد، که به اسکرابر معروف است مجاز به استفاده از سوخت های با سولفور بالاتر از 0.5 درصد خواهند بود. همچنین کشتی هایی که از گاز مایع طبیعی یا همان ال.ان.جی استفاده می کنند نیز از قوانین جدید معاف هستند.

آیمو اخطار داده که عدم رعایت مقررات جهانی منجر به جریمه یا توقیف کشتی های متخلف خواهد شد. این مسئله حتی می تواند روی پوشش بیمه کشتی ها نیز اثر منفی داشته باشد.

تاکنون قوانین مربوط به استفاده از سوخت کم سولفور در بنادر آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی اجرایی شده بود. اما از امروز، مقررات استفاده از سوخت کم سولفور به یک قانون جهانی تبدیل شده و همه شرکت های کشتیرانی ملزم به رعایت آن هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.