ایجاد مسیر دریایی جدید به نام مینی سوئز؛ مرسک کشتی خود را به قطب شمال می فرستد

 

بزرگ ترین شرکت کشتیرانی کانتینری جهان اولین کشتی خود را به سوی قطب شمال روانه کرد. این کشتی که بار آن را عمدتا ماهی های روسی و کالاهای الکترونیکی ساخت کره جنوبی بود برای اولین بار راهی قطب شمال شد. روسیه امیدوار است که با ورود اولین کشتی کانتینری به قطب شمال، یک مسیر دریایی جدید ایجاد شود.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز و به نقل از رویترز، این کشتی با ظرفیت 3600 teu کانتینر به سمت قطب شمال حرکت می کند. این کشتی درست در روزهای پایانی این فصل اقدام به جابجایی کالا کرده است، چرا که پس از این ماه، فصل سرد و یخبندان قطب شمال آغاز خواهد شد. ورود این کشتی کانتنیری می تواند مسیری جدید را در راه های دریایی و اقیانوسی جهان بگشاید.

کشتی ونتا مرسک که یک برند جدید به شمار می رود، در این سفر اطلاعات تحقیقاتی و محیطی را نیز جمع آوری و ثبت خواهد کرد و از این جهت یک استثنا به شمار می رود. همچنین ونتا مرسک یکی از شناخته شده ترین کشتی های یخ شکن جهان است.

تصمیم مرسک برای آزمودن این مسیر جدید، یک موفقیت برای روسیه به حساب می آید. چرا که می تواند یک مینی سوئز ایجاد کرده و مسیر میان آسیا و اروپا را کوتاه تر کند.

مالت همرت، یکی از محققان ارشد قطب شمال در این خصوص گفت:« وقتی یک شرکت معتبری مثل مرسک کشتی را به سمت قطب شمال روانه می کند، قطعا نشانه های جدیدی از موفقیت را در آن دیده است.»

مسیر دریایی جدید از منطقه «مورمانکس» در نزدیکی مرز میان روسیه و نروژ تعریف می شود و دیگر کشتی های عبوری باید از مقامات روسیه برای گذر از این مسیر اجازه بگیرند. اگرچه ثابت شده که این مسیر، نسبت به عبور از کانال سوئز کوتاه تر به حساب می آید، هنوز ثابت نشده که استفاده از این خط دریایی می تواند به نفع شرکت های کشتیرانی باشد.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.