امضای یادداشت تفاهم همکاری بندری و دریایی ایران و سوریه؛ فراهم شدن حضور پورت اپراتورهای ایرانی در بنادر سوریه

 

در پایان ششمین نشست کمیته مشترک همکاری های بندری و دریایی ایران و سوریه، یادداشت تفاهم همکاری دوجانبه به امضای محمد راستاد؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و عمار کمال الدین؛ معاون وزیر حمل و نقل دریایی سوریه رسید.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، به موجب این تفاهم نامه، مقرر شد طرفین توسعه همکاری های دریایی و توسعه آمورش های دریانوردی بین مراجع دریایی دو کشور و بهره برداری از امکانات یکدیگر را در دستور کار قرار دهند و همچنین شرکت های خصوصی و و دولتی آموزش دریانوردی طرفین ، نسبت به همکاری متقابل ترغیب و تشویق شوند.

همچنین در این تفاهم نامه، بر افزایش حمل و نقل دریایی کالا از طریق خطوط کشتیرانی دو کشور تاکید شده و مقرر شد شرکت های کشتیرانی طرفین طی جلسه مشترکی مذاکرات مربوط به این موضوع را انجام و تصمیمات نهایی را به مراجع ذیربط دو کشور اعلام نمایند.

شرایط حضور پورت اپراتورهای ایرانی در بنادر سوریه و اجرایی سازی مفاد یادداشت تفاهم خواهرخواندگی میان بندر امام خمینی و بندر لاذقیه از دیگر مواردی است که در متن این یادداشت تفاهم به آن پرداخته شده است.

دو طرف توافق نمودند؛ هفتمین نشست کمیته مشترک همکاری های بندری و دریایی طرفین در نیمه اول سال ۲۰۲۱ به میزبانی طرف سوری برگزار شود.

در پایان این نشست، محمد راستاد ضمن تاکید بر تداوم برگزاری نشست های کمیته مشترک همکاری های بندری و دریایی بین به  پتانسیل بالای اتصال خلیج فارس به دریای مدیترانه از طریق خطوط ریلی و جاده ای بین ایران و سوریه به منظور ترانزیت کالا اشاره کرد. پیشنهاد مطالعه تخصصی و دقیق بر روی پروژه راه اندازی این دالان ترانزیتی نیز ارائه و مورد توافق طرفین قرار گرفت.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.