امضای تفاهم نامه خواهرخواندگی بین بندر امام(ره) و بندر بجایا الجزایر

 

هیأتی از مدیران وزارت حمل و نقل الجزایر در سفر به منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) زمینه های توسعه همکارهای بندری و دریایی را با هدف اجرایی سازی تفاهم خواهرخواندگی بین بندر امام(ره) و بنادر الجزایر را بررسی کردند.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، عادل دریس؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به سفر دو روزه  هیأت الجزایری به مجتمع بندری امام خمینی(ره) و دیگر بنادر خوزستان، گفت: در جریان این سفر مدیران وزارت حمل و نقل الجزایراز نزدیک امکانات و دستاورهای بنادر خوزستان را بازدید کرده و زمینه های همکاری بیشتر در زمینه مبارزه با آلودگی دریایی، تخلیه و بارگیری کشتی ها، مشارکت بخش خصوصی در توسعه روساخت ها  را بررسی می کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان، تفاهم خواهر خواندگی بین بندر امام خمینی(ره) وبندربجایا الجزایر را، ‌ آغاز حرکت به سمت توسعه بیشتر همکارهای فنی در حوزه فعالیت های بندری و دریایی برشمرده و افزود: در حال حاضر دو طرف در زمینه توسعه همکاری های آموزشی در مباحث بندری و انتقال تجربیات تأکید داشته اند.

مدیر بندر بجایا الجزایر  نیز، توسعه همکاری بین بنادر دو کشور را هدف اصلی این سفر عنوان کرد و افزود: حمل و نقل دریایی، انتقال تجارب فنی و در نهایت افزایش سطح و حجم مبادلات بازرگانی از اهم توانمندی هایی است که  می توان برای به فعلیت رساندن تفاهم خواهرخواندگی بین بنادر امام خمینی(ره) و بجایا بر روی آن تمرکز کرد.

مدیر بندر بجایا الجزایر اظهار امیدواری کرد: به دنبال بازدیدهایی که  از بنادر ایران انجام می دهیم توانمندهای دریایی و بندری شناخته می شود و به دنبال آن نیز مبادلات تجاری  و همکاری مشترک فنی و آموزشی افزایش می یابد.

وی در تشریح بازدید خود از بندر امام خمینی(ره) بیان داشت: این بندر به عنوان بندر کانونی تخلیه و بارگیری غلات، فرصت هایی را برای سرمایه گذارن بخش خصوصی، فرآوری مواد خام و ایجاد ارزش افزوده  فراهم کرده است که به عنوان الگویی الهام بخش برای ما مغتنم و ارزشمند است و انتقال این تجربه ها  به بنادر الجزایر و بهره مندی از آنها، می تواند موجب گسترش  همکاری ها و فرصت های بازرگانی بین دو کشور شود.

امضای موافقت نامه گسترش همکاری های دریایی و بندری بین بندر امام خمینی(ره) و الجزایر

موافقت نامه گسترش همکاری های فنی، تخصصی و آموزشی در حوزه های بندری و دریایی میان بندرامام خمینی(ره) و بندر بجایای الجزایر به امضا رسید.

در جریان برگزاری پنجمین نشست مشترک همکاری های بندری و دریایی میان  ایران و الجزایر در بندر امام خمینی(ره)، پس از بازدید هیأتی از  مدیران وزارت حمل و نقل الجزایر از امکانات و توانمندی های منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)، موافقت نامه گسترش همکاری های فنی، تخصصی و آموزشی  میان بندر امام خمینی(ره) و بجایا به امضا رسید.

ایجاد و توسعه همکاری های منطقه ای و بین المللی  به منظور  استفاده از ظرفیت های بالقوه دو بندر در زمینه ترانزیت کالا و کانتینر، اتخاذ رویه های مناسب در دو بندر برای هماهنگ ساختن فعالیت های بندری و کشتیرانی تجاری، ترغیب بخش های خصوصی  دو کشور برای سرمایه گذاری  در پروژه های  بندری و دریایی و خدمات قابل ارائه در بنادر یکدیگر ، گسترش همکاری های طرفین  در زمینه ایمنی و امنیت بندر  و حفاظت از محیط زیست دریایی وانتقال تجارب و تخصص در زمینه مهندسی  سواحل  و بنادر  و ایجاد بانک های تخصصی  اطلاعات و تکنولوژی اطلاعات(IT) از  جمله اهم محورهای موافقت نامه بود که در جریان این سفر به امضای دو طرف رسید.

 

مدیران وزارت حمل و نقل الجزایر از بندر آبادان بازدید کردند

در این میان هیأتی از مدیران وزارت حمل و نقل الجزایر با هدف ایجاد روابط و همکاری بین دو کشور ایران و الجزایر از بندر آبادان بازدید کردند.

رضا سفاری؛ مدیر بنادر و دریانوردی آبادان گفت: هیأت وزارت حمل و نقل الجزایر با هدف ایجاد همکاری بندری  دریایی مشترک بین دو کشور ایران و الجزایر از بنادر خوزستان بازدید کردند.

وی اضافه کرد: در این بازدید پتانسیل و ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل بنادر آبادان در خصوص صادرات و واردات و فرصت‌های سرمایه‌گذاری مورد بررسی قرار گرفت.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.