افت 5 امتیازی شاخص اجاره کشتی های کانتینری در انتهای ماه ژانویه

 

شاخص اجاره بهای کشتی های کانتنیری در انتهای ماه ژانویه از سوی اتحادیه کشتیرانی هامبورگ و برمن  (VHBS)  اعلام شد. در این گزارش، شاخص با افت 5 امتیازی از 430 به 425 امتیاز رسید. کارشناسان، این افت امتیاز را ناشی از نگرانی فعالیت با بنادر چین به دلیل شیوع بیماری ویروسی واگیردار و آغاز سال نو چینی دانسته اند.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، کارشناسان پیش بینی کرده اند که کاهش افت امتیازی در صنعت حمل ونقل کانتینری در هفته های پیش رو نیز ادامه پیدا کند. دلیل این پیش بینی آن است که 75 درصد کشتی های زیر 2 هزار TEU کانتینر و 50 درصد دیگر کشتی ها در بخش آسیا در حال فعالیت هستند.

بهای اجاره کشتی اکثر واحدها در هفته گذشته کاهش داشته و این کاهش ها از 1 دهم درصد تا 8 دهم درصد متفاوت بوده است. شاخص 3500 TEU در مدت اجاره 24 ماه با کاهش 73 دلاری همراه بود. همچنین همین میزان کاهش مبلغ اجاره برای شاخص 2500 TEU در مدت اجاره 12 ماهه رخ داده است.

در کلاس 4250 TEU نیز کاهش اجاره بهای 3 دهم درصدی برای مدت اجاره 24 ماهه و 1 دهم درصدی برای 12 ماهه دیده می شود. ضمن اینکه کشتی های کوچک پاناماکس و پاناماکس نسبت به دیگر کشتی ها، کمتر از هر زمان دیگری وجود در دسترس قرار دارند.

در حال حاضر، کشتی های کلاس 1100 و 1700 TEU بیش از هر زمان دیگری در دسترس هستند.  افت اجاره کشتی های این دو کلاس نسبت به هفته گذشته تنها 1 دهم درصد کاهش نشان می دهد.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.