از طریق بندر شهید باهنر؛ 1000 دریانورد هندی شاغل در ایران به کشورشان برمی‌گردند

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر شهید باهنر گفت: ۲۳۳ نفراز اتباع هندی که به دلیل محدودیت ترددی متاثر از کرونا امکان بازگشت به کشورشان مهیا نبود، روز 19 خرداد طی توافقات دیپلماتیک، از طریق بندر شهید باهنر به هندوستان منتقل شدند.

به گزارش سی نیوز، حمید رضا محمد حسینی ضمن تشریح فرآیند انتقال دریانوردان تبعه هند به کشورشان، اظهار داشت: پس از شیوع ویروس جهان‌شمول کووید 19 به منظور جلوگیری از تاثیرات این ویروس نوپدید تمهیداتی از سوی مجامع بین المللی مبنی برتردد دریانوردان اندیشیده شد که تصمیمات اتخاذی محدودیت‌های ترددی را برای اتباع کشورها دربر داشت.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر بیان کرد: محدویت های جهانی اعمال شده متاثر از ویروس کرونا مشکلات ترددی را برای اتباع هندی که در خلیج فارس و دریای عمان به فعالیت دریایی مبادرت داشتند ایجاد کرده بود. وی اظهار داشت: با هماهنگی‌های دیپلماتیک بین وزارت امور خارجه دو کشور، سازمان بنادر و دریانوردی و نیروی دریایی ارتش، استانداری هرمزگان، نماینده وزارت امورخارجه در استان و سفارت هند، زمینه انتقال تعداد ۱۰۰۰ نفر از اتباع هندی که در استان های هرمزگان و بوشهر به شغل ملوانی مشغول بودند به کشور هند فراهم شد.

حسینی در گفت وگو با خبرگزاری فارس بیان داشت: روز گذشته با پهلو گیری یک فروند شناور نظامی هندی در بندر شهید باهنر در مرحله نخست تعداد ۲۳۳ نفر از این دریانوردان با رعایت همه دستورالعمل های کنترلی و مراقبتی ابلاغی از سوی سازمان بهداشت جهانی ( WHO) به کشور هندوستان عزیمت کردند.

وی اضافه کرد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته زمینه انتقال تعداد ۷۵۰ نفر از اتباع باقی مانده نیز طی هفته های آتی فراهم خواهد شد.

این مقام مسئول بیان کرد: در فرایند غربال گری اتباع هندی که با حضور نمایندگان مرکز بهداشت استان انجام گرفت خوشبختانه هیچ گونه علائم و مورد مثبتی از ابتلا به ویروس کرونا مشاهده نشد.

وی تصریح کرد: همه اقدامات انجام شده نظیر اخذ مجوز های بهداشتی، صدور روادید و غربالگری مسافران، با حضور دستگاه های ذیربط و نمایندگان ارشد سفارت هند به انجام رسید.

بنابراین گزارش پایانه مسافری بین المللی بندر شهید باهنر ( خلیج فارس ) با مساحت ۳۸۰۰ متر مربع یکی از بزرگترین ترمینال‌های مسافری کشور است که در امر جابه جایی مسافر دریایی بین ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس فعالیت می‌کند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.