ابتکار بندر سنگاپور برای استفاده از ظرفیت خالی کشتی های کروز

پس از آنکه ده ها فروند کشتی مسافری کروز در سراسر دنیا دچار بیکاری ناشی از شیوع ویروس کرونا شدند، ظاهرا سنگاپور برای این نوع کشتی ها یک کاربری جدید ایجاد کرده تا بخشی از هزینه های آنها به این شکل تامین شود.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، مسئولان بندری شهر سنگاپور قصد دارند از کشتی های مسافری پهلوگرفته در این بندر به عنوان اقامتگاه موقت کارگران خارجی شاغل در این شهر استفاده کنند. این طرح تنها برای کارگرانی قابل اجراست که تست کرونای آنها منفی اعلام شده است.

با شیوع ویروس کرونا در شهر سنگاپور، نمونه های مثبتی میان کارگران خارجی ساکن در اقامتگاه آنها اعلام شده است. در این اقامتگاه بیش از 200 هزار کارگر خارجی زندگی می کنند و وجود ویروس کرونا یک تهدید کاملا جدی برای آنها به شمار می رود. مسئولان معتقدند که از ظرفیت اتاق  های خالی این کشتی ها به عنوان اقامتگاه موقت کارگران سالم می توان استفاده کرد.

همچنین طرح های دیگری برای اقامت موقت نظامیان یا کسانی که به دنبال اجاره اتاق و اقامت کوتاه مدت می گردند، نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

در حال حاضر، دو فروند کشتی کروز با ظرفیت 2 هزار نفر برای اسکان موقت کارگران در نظر گرفته شده است. آنها علاوه بر امکان اسکان خارجی ها می توانند اقامتگاه درمانی نیز در این کشتی ها فراهم سازند.

سئویت ها و اتاق های این کشتی ها در حالی در اختیار کارگران خارجی قرار می گیرد که آنها قبلا در اتاق های نسبتا کوچک با ظرفیت 10 نفر زندگی می کردند و همین مسئله، امکان شیوع ویروس کرونا را میان کارگران خارجی افزایش می دهد. راهکار جدید شاید از ابتلای افراد جدید به این بیماری جلوگیری کند.

البته انتقاداتی هم به این طرح جدید وارد شده است. از جمله اینکه می گویند فضای اتاق های موجود در کشتی های کروز کوچک است و راهروها نیز بسیار باریک طراحی شده و این موضوع، امکان فاصله گذاری اجتماعی را کاهش می دهد. با این حال، امکانات این کشتی ها نظیر گشت وگذار آخر هفته و یا استفاده از اینترنت رایگان می تواند فرصت جدیدی را برای کارگران خارجی ساکن شهر بندری سنگاپور به وجود بیاورد.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.