آنکتاد پیش بینی کرد؛ سقوط ۲۷ درصدی تجارت جهانی در سه ماهه جاری

 

گزارش یک آژانس سازمان ملل متحد نشان داد که تجارت جهانی در سه ماهه دوم ۲۷ درصد و برای کل سال ۲۰۲۰ به میزان ۲۰ درصد سقوط خواهد کرد.

به گزارش سی نیوز و به نقل از ایسنا، کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل (UNCTAD) در گزارشی اعلام کرد که با فرض تداوم ابهامات اخیر، پیش بینی UNCTAD نشان می دهد که تجارت جهانی با فروپاشی صنایعی مانند انرژی و خودروسازی تحت تاثیر تبعات پاندمی ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰ حدود ۲۰ درصد سقوط پیدا خواهد کرد. تجارت بخش‌های خودرو و انرژی کاهش پیدا کرده در حالی که تجارت محصولات غذایی کشاورزی ثابت بوده است.

طبق گزارش UNCTAD، تجارت در کشورهای در حال توسعه در آوریل سقوط کرد و نسبت به کشورهای توسعه یافته، افت بسیار سریعتری داشت. واردات در کشورهای در حال توسعه در آوریل ۱۹ درصد و صادرات آنها ۱۸ درصد کاهش پیدا کرد.

بر اساس گزارش رویترز، با این حال به نظر می‌رسد چین نسبت به سایر اقتصادی بزرگ عملکرد بهتری داشته و صادرات این کشور در آوریل سه درصد رشد کرد اما روند احیا موقتی بود و واردات و صادرات این کشور در ماه مه هشت درصد سقوط کرد.

سازمان جهانی تجارت (WTO) در مارس پیش بینی کرده بود به دلیل نامعلوم ماندن پیامدهای اقتصادی همه گیری ویروس کرونا، تجارت جهانی در سال ۲۰۲۰ بین ۱۳ تا ۳۲ درصد کاهش پیدا خواهد کرد که در مقایسه با بحران مالی یک دهه قبل شدیدتر خواهد بود. در جریان بحران مالی سال ۲۰۰۹، تجارت جهانی ۱۲.۵ درصد کاهش پیدا کرده بود.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.