آلفالاینر گزارش می دهد؛ صعود 5 پله ای IRISL در رنکینگ برترین های کشتیرانی جهان

 

سایت معتبر آلفالاینر آخرین گزارش خود در خصوص رتبه بندی شرکت های کشتیرانی کانتنیری را اعلام کرد. در این گزارش، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با 5 پله صعود، در جایگاه سیزدهم برترین شرکت ها قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، در این رده بندی همانطور که قابل پیش بینی است، شرکت ای.پی.ام مرسک با بیش از 4 میلیون TEU کانتینر و اختصاص 17.9 درصد از مجموع کل حمل ونقل کانتینری جهان، به صدرنشینی خود ادامه می دهد. همچنین شرکت های مدیترانه ای، کاسکو، سی.ام.ای سی.جی.ام و هاپاگ لوید بدون تغییر رتبه های دوم تا پنجم این رده بندی را به خود اختصاص داده اند.

شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در رده بندی ماه نوامبر سال جاری میلادی با حجم 154 هزار 415 TEU کانتینر و اختصاص 7 دهم درصد از حجم جابجایی کانتینرها در جهان، رتبه سیزدهم این رنکینگ را به نام خود ثبت کرد.

این در حالی است که طبق آخرین رده بندی انجام شده توسط آلفالاینر، جایگاه IRISL در رده هجدهم قرار داشت و نسبت به دور پیشین، 5 پله صعود داشته است.

در این گزارش تعداد کل کشتی های فعال کانتینری جهان 6145 فروند، تعداد کل کانتتیرها 22,694,586 TEU و همین طور DWT نیز 276,412,001 تن اعلام شده است.

 

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.