آلفالاینر گزارش می دهد؛ ثبات کامل در بازار کانتینری در پایان سال میلادی

 

روزهای پایانی سال 2019 میلادی در حالی سپری می شوند که اتفاق خاصی در حوزه کسب وکار فعالان صنعت حمل ونقل دریایی در بخش کانتینری رخ نداده و بازار باثبات گزارش شده است.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، در گزارش هفته پایانی سایت معتبر آلفالاینر جایگاه شرکت های بزرگ حمل ونقل کانتینری جهان در ماه های اخیر بدون تغییر همچنان ثابت ماند و حتی سهم حمل ونقل این شرکت ها نیز تغییر شدیدی نداشت.

ای. پی. ام. مرسک در تمام ماه های سال 2019 توانست صدرنشینی خود را حفظ کند و به آن تداوم بخشد. مرسک هم اکنون با اختصاص 17.8 درصد از کل  حمل ونقل کانتینری جهان با اختلاف قابل توجه نسبت به رتبه دوم، بدون تهدید در صدر جدول باقی مانده است.

شرکت های مدیترانه ای (MSC)، کاسکو، سی. ام. ای سی. جی. ام و هاپاگ لوید نیز بدون تغییر در جایگاه های دوم تا پنجم می توانند سال جاری میلادی را به پایان برسانند.

حتی در روزها و ماه های پایانی سال نیز تعداد کشتی های فعال در بخش کانتینری نیز رشد قابل ملاحظه ای نداشت. هم اکنون تعداد این کشتی ها 6154 فروند نشان می دهد که نسبت به اواسط سال میلادی، رشد اندکی داشته است.

اما در سال جاری میلادی تعداد کانتینرهای جهان حدود 800 هزار  تی.ای.یو افزایش داشت. در حال حاضر 23 میلیون و 600 هزار کانتینر در اختیار شرکت های حمل ونقلی قرار دارد که این موضوع نیز یک رکورد در این صنعت به شمار می رود.

همچنین DWT نیز نسبت به ماه های قبل رشد داشته و به بیش از 285 میلیون و 500 هزار تن رسیده است.

شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیز سال جاری میلادی را با رتبه چهاردهم به پایان خواهد رساند. این شرکت در ماه های ابتدایی توانست رده های بالاتری را هم تجربه کند. اما در ماه های  اخیر در رده چهاردهم باقی ماند.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.