آلفالاینر گزارش می دهد؛ تعداد کانتینرهای جهان به مرز 28 میلیون و 800 هزار TEU رسید

سایت معتبر آلفالاینر در گزارش امروز خود، فهرست برترین شرکت های کشتیرانی کانتینری جهان را اعلام کرد. بر اساس این گزارش، شرکت ای.پی.ام مرسک همچنان با در اختیار داشتن 16.8 درصد مجموع حمل ونقل کانتینری جهان در رتبه نخست این رده بندی قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، مرسک در حالی رتبه نخست را از آن خود کرده که نسبت به ماه های گذشته دچار افت شده و بخشی از سهم بازار جهانی را از دست داده است. با این حال، فاصله زیاد این شرکت بزرگ با دیگر رقبا به حدی است که می تواند آن را همچنان در رتبه نخست این رده بندی نگاه دارد.

شرکت های کشتیرانی مدیترانه ای با 15.4 درصد سهم حمل ونقل کانتینری، کاسکو با 12.1، سی.ام.ای سی.جی.ام با 11.2 و هاپاگ لوید با 7.1 درصد جابجایی کانتینری در سطح جهان رتبه های دوم تا پنجم را به خود اختصاص داده اند.

شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران همچون ماه گذشته میلادی در رده پانزدهم برترین شرکت های کانتینری قرار گرفته است. IRISL در ماه های قبل حتی تا رتبه سیزدهم این رده بندی نیز صعود کرد، اما با رشد رقبا و کاهش حجم کانتینری جایگاه پیشین خود را از دست داد. با این حال، به نظر می رسد که فاصله مناسبی با رتبه شانزدهم ایجاد کرده و طی ماه های آینده از این رتبه پایین تر نخواهد رفت.

مجموع کانتینرهای جهان نیز رشد قابل ملاحظه ای را نشان می دهد. این آمار هم اکنون به بیش از 23 میلیون و 780 هزار تی.ای.یو کانتینر رسیده است.

تعداد کشتی های فعال کانتینری نیز 6148 فروند گزارش شده است. در گزارش اخیر آلفالاینر DWT  نیز به بیش از 287 میلیون تن رسیده که در این بخش نیز رشد دیده می شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.