آلفالاینر برترین شرکت های کشتیرانی کانتینری را معرفی کرد؛ صعود کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به رده چهاردهم

 

سایت معتبر آلفالاینر که تحلیل های تخصصی در حوزه حمل ونقل کانتینری ارائه می دهد در تازه ترین گزارش خود، فهرست برترین شرکت های کشتیرانی جهان را اعلام کرد. بر این اساس، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران که تا هفته پیش در رده پانزدهم این جدول بود، با یک پله صعود به رتبه چهاردهم رسید و موقعیت خود را تثبیت کرد.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، تعداد کشتی های فعال کانتینری در جهان نسبت به ماه گذشته کاهش ناحسوسی داشته و هم اکنون به 6135 فروند رسیده است. همچنین تعداد کانتینرهای جهان نیز به رشد خود ادامه داده و به رکورد 23 میلیون 838 هزار تی.ای.یو نزدیک می شود. آمار DWT نیز به بیش از 287 میلیون تن رسیده است.

کاهش نسبتا نامحسوس سهم جابجایی کشتیرانی مرسک به میزان دو دهم درصد نیز در این هفته جالب به نظر می رسد. هم اکنون مرسک 16.6 درصد جابجایی کل کانتینرهای دنیا را به عهده دارد و روند رو به کاهش خود را طی هفته های اخیر تکرار کرده است.

رتبه دوم به شرکت کشتیرانی مدیترانه ای رسیده که با حجم 15.7 در تعقیب مرسک قدم برمی دارد  و شاید در ماه های آینده، بتوان این شرکت را در رتبه نخست آلفالاینر ببینیم. در رتبه سوم این جدول نیز کاسکو با فاصله معنادار 12.3 درصدی از سهم جابجایی کانتینری جهان قرار گرفته است. سی.ام.ای سی.جی.ام و هاپاگ لوید نیز رتبه های چهارم و پنجم را در اختیار دارند.

کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران که تا چند هفته در رده پانزدهم بود، طبق پیش بینی ها توانست از کی.ام.تی.سی عبور کند و خودش را به رتبه چهاردهم برساند. این شرکت هم اکنون 152 هزار کانتینر در اختیار دارد و تعداد فعال کشتی هایش نیز 48 فروند گزارش شده است.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.