دسته‌ها
آخرین خبر جهان

کاهش نرخ کشتی های‌تانکر

در هفته‌های گذشته شاهد سقوط ناگهانی نرخ کشتی‌های تانکر بودیم به طوریکه درآمد یک VLCC در خط ژاپن – خلیج فارس از روزانه یکصد هزار دلار در هفته‌های گذشته به ۴۰ هزار دلار کاهش پیدا کرده است.
به گزارش سی نیوز به نقل از مانا، اختصاص اعتبار پایین برای پالایشگاه‌های آسیایی این پالایشگاه ها را ملزم به کاهش نفت مصرفی و در نتیجه کاهش تقاضا برای VLCC ها کرده است. در اروپا اما شاهد ادامه تقاضای قوی هستیم.
براساس پیش بینی آژانس بین‌المللی انرژی، عرضه مازاد نفت خام تا سال ۲۰۱۶ ادامه دارد. این در حالیست که تا پنج سال آینده سرعت رشد تقاضا در بیشترین حالت خود قرار دارد. انتظار می‌رود با توجه به عدم تعادل میان عرضه و تقاضا در بازار نفت در کوتاه مدت، بازار VLCC ها تا سال ۲۰۱۶ در شرایط خوبی بسر می‌برند.
این آژانس همچنین از ادامه وجود مشکلات لجستیک و نقائص اجرایی خبر داد و در ادامه افزود: خلاف چهره نه چندان روشن اقتصاد چین، این کشور همچنان در حال ذخیره نفت مازاد تقاضا در بازار به میزان ۵۰ میلیون بشکه بیشتر است که تقاضا برای کشتی‌های تانکر را تضمین می‌کند.
موسسه آمریکایی McQuilling در خصوص ناوگان VLCCها گفت: تا پایان سال جاری میلادی شاهد رشد دو درصدی ناوگان VLCCها و رسیدن آن به ۶۳۸ فروند هستیم.در همین حال سوئزماکس‌ها با رشد یک درصد ناوگان روبرو بوده اند اما افراماکس‌ها افزایشی نداشته اند.
این گزارش همچنین افزود: به هرحال شمار کشتی‌های جدید ورودی به ناوگان در سال آینده افزایش دارد که بار سنگینی را بر دوش این ناوگان دارد.
سال آینده میلادی ۱۷.۷ میلیون DWT کشتی VLCC وارد ناوگان این کشتی‌ها می‌شوند که معادل ۵۰ فروند کشتی است. از این میزان ۶.۳ میلیون DWT به سوئزماکس‌ها و ۶.۱ میلیون DWT به افراماکس‌ها اختصاص دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *