پروانه کشتی‌ها به مانند سانتریفیوژها چرخیدند

رئیس هیات مدیره انجمن کشتیرانی خدمات وابسته با ابراز خوشحالی از پایان تحریم‌هاو قدردانی از تلاش خستگی ناپذیر تیم مذاکره کننده گفت: حمل و نقل دریایی کشور در خط مقدم تحریم‌های اعمال شده بود که بیش از هفت سال طول کشید و این به خودی خود گویای اهمیت این صنعت در حفظ عزت و اقتدار کشور است.

به گزارش سی نیوز، کاپیتان حمزه کشاورز افزود: شکی نیست بهانه‌هایی که بواسطه آن بخش‌های مختلف حمل و نقل داخلی کشور را مورد تحریم قرار داد و یا اینکه در اقدامی دیگر از خطوط خارجی خواسته شد به این کشور تردد نکنند و حتی کانتینرهای خود را به ایران نفرستند!، قصد و هدفی جز فلج کردن حمل و نقل کشور، متوقف کردن چرخه اقتصاد و نهایتاً به زانو در آوردن دولتمردان در عرصه سیاسی نبود.
وی ادامه داد: خوشبختانه در دوران تحریم با تدابیری که توسط فعالان این صنعت اندیشیده شد، تمامی این توطئه‌ها نقش بر آب شد و همزمان با چرخش سانتریفیوژها که البته آنها در اعماق زمین می‌چرخیدند، پروانه‌های کشتی‌ها بر سطح آب و در مقابل چشمان تحریم کنندگان به چرخش خود ادامه دادند.
مدیرعامل شرکت حمل و نقل کانتینری کشتیرانی با اشاره به اینکه تحریم دورانی بود که می شود آن را جزء تاریخ این مملکت طبقه بندی کرد اما نباید آنرا به بایگانی راکد سپرد، به مانا گفت: درس‌هایی که باید از دوران تاریخ معاصر تحریم آموخت این است که دولتمردان و دستگاه‌های اجرایی ما، همانند غربی‌ها که از قرن نوزدهم صنعت حمل و نقل دریایی را صنعتی استراتژیک تلقی کرده‌ و با تمامی امکانات خود نسبت به حفظ و تقویت آن اقدام کردند، باید توجه خاص به تقویت ناوگان ایرانی داشته باشند که این مهم در راستای منویات مقام معظم رهبری و مبانی اقتصاد مقاومتی نیزهست.
کاپیتان کشاورز با اشاره به خسارت‌های سنگین وارد شده بر پیکره حمل و نقل دریایی کشور در دوران تحریم گفت: بر اساس همان اصلی که حمل و نقل دریایی اولین سنگری بود که مورد حمله قرار گرفت، باید به همان فوریت نسبت به اقدام عملی جهت بازسازی و جبران خسارت وارده به آن اقدام کرد. همچنین باید در اقدامی هماهنگ نسبت به دادرسی و اعاده حق و حقوق تضییع شده صنعت دریایی کشور از طریق مراجع ذیصلاح به‌ویژه پیگیری‌های قضایی اقدام کرد تا قدرت‌هایی که از این نوع ابزار جهت تحمیل خواسته‌های خود استفاده می‌کنند، پاسخگو بوده و از عواقب اقدامات ناعادلانه خود نیز آگاه شده و شاید به عنوان اقدامی باز دارنده در موارد مشابه آینده مفید فایده قرار گیرد.
رئیس هیات مدیره انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته با بیان لزوم بسیج امکانات حمل و نقلی کشور افزود: باید خسارت‌ها و عقب افتادگی‌هایی که در این چند سال ایجاد شده را با تلاش مضاعف و مجدانه خود جبران کرده و فرهنگ بهبود خدمات در راستای تقویت اقتصاد کشور باید در سرلوحه تولید کنندگان خدمات حمل و نقلی داخلی قرار داده شود.
وی اضافه کرد: بدون شک در صورتیکه طراحان تحریم متوجه باشند که امکانات بسیار مناسبی در داخل کشور مهیا است که در صورت توقف خدمات آنها، کوچکترین وقفه‌ای در چرخه اقتصادی کشور ایجاد نمی‌شود، به هیچ وجه تفکر استفاده از اینگونه ابزارها را به خود راه نمی‌دهد. این وظیفه‌ای است که دستگاه‌ها و شرکت‌های ارائه دهنده اینگونه خدمات باید مورد توجه خاص خود قرار دهند.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.