رده‌بندی کشتی‌ها؛ چالش بیمه‌گران

مدیر بیمه‌های باربری، کشتی و هواپیمای شرکت بیمه معلم گفت: صنعت بیمه در دوره پسابرجام نباید توانایی قابل توجهی که شرکت‌های بیمه داخلی در دوره تحریم به دست آوردند را فراموش کند.

به گزارش سی نیوز، محمد حبیبی با بیان اینکه اجرایی شدن برجام بر شرایط بیمه‌ای کشور تاثیرگذار است، افزود:  به صورت طبیعی در این دوره بروکرهای خارجی به بازار کشور ورود پیدا می‌کنند و در بازار داخل فعال می‌شوند.
او با تاکید بر اینکه کشور ما می‌تواند در دوره پساتحریم با بومی‌سازی، از دانش و اطلاعات خارجی‌ها استفاده کند، ادامه داد: احساس می‌شد با توجه به عملیاتی شدن برجام، پوشش‌های خریداری شده از سوی خارجی‌ها لغو شود، اما مشخص شد آنها از خدمات بیمه معلم راضی هستند و به همکاری با ما ادامه می‌دهند.
حبیبی اضافه کرد: بیمه معلم در زمینه بیمه‌های دریایی حرف اول را در کشور می‌زند، به طوری که ۲۰ درصد این بازار متعلق به بیمه معلم است.
این کارشناس بیمه با اشاره به تحریم بیمه معلم از سوی اتحادیه اروپا و خزانه داری آمریکا که به سخت شدن روابط تجاری با دیگر کشورها منجر شد، گفت: با تمام این شرایط، بیمه معلم در حوزه صادرات به خوبی عمل کرد و اکنون نیز با نرخ و شرایطی که ارائه می‌دهد و با تجربه و دانشی که در حوزه بیمه‌های دریایی دارد، توان رقابت با خارجی‌ها را دارد.
او یکی از چالش های کشور در حوزه کشتیرانی را ورود کشتی های ایرانی به بنادر اروپا و آمریکا برشمرد و درباره چالش دیگر بیمه‌های دریایی تصریح کرد: رده‌بندی کشتی‌ها نیز یکی از چالش‌هاست چراکه این کار در دوره تحریم به موسسات رده بندی داخلی سپرده شد، در حالی که این موسسه‌ها باید مطابق با کلوزهای بیمه‌ای عضو(IACS) باشند؛ گرچه به نظر می‌رسد سازمان بنادر و دریانوردی به این موضوع ورود کرده و در حال برطرف کردن مشکل است.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.