تمایل ایتالیایی‌ها برای حضور در بندر شهید رجایی

سرمایه‌گذاران ایتالیایی که برای بررسی سرمایه گذاری در بندرشهید رجایی آمده بودند، با روی باز مدیران سازمان بنادر و دریانوردی در استان هرمزگان رو به رو شدند.
به گزارش سی نیوز، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در دیدار چهار مدیر خط بین‌المللی کشتیرانی مسینا همراه نماینده این خط کانتینری در ایران با اشاره به اهمیت بندر شهید رجایی در سطح بنادر ایران و منطقه گفت: بیش از ۵۳ درصد تجارت بین‌المللی کشور از طریق این بندر انجام می‌شود.
ابراهیم ایدنی افزود: بندر شهید رجایی بزرگترین و پیشرفته‌ترین بندر کانتینری ایران است و حدود ۸۵ درصد کل عملیات تخلیه و بارگیری کانتینری در کشور را بر عهده دارد.
وی با اشاره به طرح های توسعه این بندر برای افزایش ظرفیت کانتینری و پایان فاز اول توسعه این بندر گفت: احداث یال‌های شرقی و غربی و بخش‌های دریایی فاز دوم نیز به پایان رسیده و تأمین اعتبار فاینانس برای خرید تجهیزات تخلیه و بارگیری(گنتری کرین) در دست انجام است.
ایدنی اضافه کرد: با بهره برداری از فاز دوم توسعه بندر، ظرفیت تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری به ۶ میلیون TEU در سال افزایش می‌یابد.
وی از آغاز عملیات اجرایی فاز ۳ توسعه بندر خبر داد و گفت: با اجرای کامل این فاز، ۱۳۰۰ متر اسکله به زیرساخت‌های بندر اضافه می‌شود. همچنین علاوه بر لایروبی حوضچه سوم به عمق ۱۶ متر، ۱۰۰ هکتار اراضی جدید نیز مناطق عملیاتی بندر توسعه می‌یابد.
به گفته ایدنی، با بهره برداری از فاز ۳، ظرفیت تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری در بندر شهید رجایی به ۸ میلیون TEU در سال می‌رسد.
مدیرکل بنادر هرمزگان اراضی فعلی بندر شهید رجایی را ۲۴۰۰ هکتار برشمرد و افزود: علاوه براین، ۲۴۰۰ هکتار اراضی دیگر هم در حال حصارکشی است تا به اراضی پشتیبانی بندر اضافه شود. این اراضی قرار است به عنوان یک مرکز لجستیکی با مشارکت سرمایه گذاران فعالیت کند و حتی بخش هایی از آن با کاربری صنعتی پیش بینی شده که کارخانجات جهت راه اندازی خط تولید در آن مستقر خواهد شد.
وی از انعقاد ۴۰۰ میلیون دلار قرارداد سرمایه گذاری با بخش خصوصی خبر داد و تصریح کرد: ۵۰۰ میلیون دلار پیشنهاد قرارداد سرمایه‌گذاری جدید در دست بررسی است که پس از گذراندن مراحل رایزنی و توافق، به مرحله عقد قرارداد می‌رسد.
ایدنی با اعلام آمادگی برای پذیرش سرمایه گذاران ایتالیایی برای حضور در بزرگترین بندر تجاری ایران، ادامه داد: انتظار داریم در سفرهای بعدی، کشتی‌های بزرگتر و با ظرفیت بیشتر به این بندر بیایند.
به گزارش مانا، در ادامه نشست خط کشتیرانی مسینا با تقدیر از مسوولان سازمان بنادر و بندر شهید رجایی، انتظارات و دیدگاه های خود را با مدیر بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در میان گذاشتند.
مسینا از جمله خطوط معتبر کانتینری بین‌المللی در جهان است که در سال‌های تحریم، تردد کشتی های خود را به بندر شهید رجایی- بزرگترین بندر کانتینری ایران- متوقف نکرد. همچنین کشتی جولی تیتانیو(JOLLY TITANIO) از جمله پیشرفته‌ترین کشتی‌های کانتینری و رو- رو جهان متعلق به ناوگان کشتیرانی مسینا اواسط بهمن امسال، در اسکله شماره ۲۷ ترمینال دوم بندر شهید رجایی پهلو گرفت. این کشتی که سال ۲۰۱۴ ساخته شده، ۲۸۰متر طول و ۱۵ متر آبخور داشت.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.