بنادر آماده ارائه خدمات به خطوط کشتیرانی خارجی باشند

مدیرعامل سازمان بنادر گفت: پیش‌بینی می‌شود به احتمال زیاد توافق نهایی در ۱+۵ محقق می‌شود، در این صورت با تغییرات گسترده‌ای که در حوزه تجارت و بازرگانی کشور صورت می‌گیرد، بنادر بازرگانی باید از آمادگی جهت ارائه خدمات مناسب به کشتی‌ها و خطوط لاینر برخوردار باشند.

به گزارش سی نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد سعیدنژاد در گردهمایی مدیران، معاونان و مشاوران سازمان بنادر و دریانوردی، مهمترین اقدامات این سازمان در سال ۹۴ را تشریح و بر آمادگی بنادر بزرگ بازرگانی برای ارائه سرویس مناسب به کشتی های تجاری در صورت تحقق توافق نهایی مذاکرات هسته‌ای تأکید کرد.

وی با اشاره به مذاکرات سیاسی ایران با ۱+۵ افزود: پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که به احتمال زیاد توافق نهایی محقق می‌شود، در این صورت با تغییرات گسترده‌ای که در حوزه تجارت و بازرگانی کشور صورت خواهد گرفت، بنادر بازرگانی باید از آمادگی لازم جهت ارائه سرویس مناسب به کشتی‌ها و خطوط لاینر برخوردار باشند.

‌سعیدنژاد با اشاره به رشد ۶ درصدی عملیات بندری در سال ۹۳، از افزایش قابل توجه جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر کشور خبر داد و گفت: امسال با پیگیری‌های اداره کل تأمین و تجهیزات و پشتیبانی وزارت راه، امکان استفاده از فاینانس چین محقق شد که در نوع خود اقدام ارزنده‌ای است؛ همچنین سرمایه‌گذاران سازمان موفق شدند از صنایع صندوق توسعه ملی استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان بنادر با بیان اینکه ‌واگذاری بنادر صاحب‌خانه‌ای‌ از مهمترین دغدغه های این سازمان در سال آینده است، اضافه کرد: نمی‌توانیم برای تمامی بنادر اعم از بنادر بزرگ و کوچک یک نسخه واحد صادر کنیم چراکه بنادر بزرگ را باید برای تأمین نیازهای ملی و امکان رقابت با بنادر بزرگ منطقه ارتقاء دهیم.

‌سعیدنژاد با اعلام اینکه «بازاریابی، مذاکره و گفت‌و‌گو برای ورود لاینرهای بزرگ به بنادر» از مهمترین موضوعات سال آینده سازمان بنادر است، اضافه کرد: مدیران بنادر باید از فضای موجود در کشور در این راستا استفاده مطلوب کنند.

او با تأکید بر اینکه در پروژه‌های بندری باید «مطالعات امکان سنجی هر پروژه در ابعاد اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فنی» به درستی انجام گیرد، ادامه داد: در هیچ پروژه ای اجازه نداریم از موضوعات زیست محیطی بی توجه عبور کنیم.

مدیرعامل سازمان و بنادر و دریانوردی با انتقاد از ساختار این سازمان و جای خالی نیروهای متخصص جوان گفت‌: این یک اشکال بزرگ است اگر که نتوانیم نیروهای کارشناس نخبه و متخصص را جذب کنیم و با آموزش و پرورش این نیروها به بدنه سازمان اضافه کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی «حفظ و نگهداری تجهیزات را یک وظیفه شرعی، سازمانی و ملی» دانست و تأکید کرد‌: باید از تجهیزات سازمان در بنادر به شکل علمی نگهداری کنیم.

‌سعیدنژاد حوزه IT در سازمان را در سطح و شأن صلاحیت این سازمان تخصصی و حرفه‌ای ندانست و در ادامه وصول مطالبات، توجه به جنبه های حقوقی رفتارها و ورود جدی به سیاست های کلی برنامه ششم توسعه را از دیگر موضوعات مهم سازمان بنادر در سال ۹۴ برشمرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.