افزایش درآمد کشتی‌های تانکر

موسسه تحقیقاتی Mc Quilling سنگاپور از افزایش درآمد کشتی‌های تانکر در تمامی خطوط کشتیرانی خبر داد و گفت: نفتکش‌های غول پیکر حامل نفت خاورمیانه به آسیا در سال ۲۰۱۵ کرایه روزانه ۵۹ هزار و ۲۰۰ دلار را تجربه می‌کنند که افزایش ۱/۳ برابری را نسبت به سال ۲۰۱۴ نشان می‌دهد.
به گزارش سی نیوز به نقل از مانا، نفتکش‌های سوئزماکس نیز از دریای سیاه به مدیترانه افزایش ۸۰ درصدی کرایه  و رسیدن آن به روزانه ۴۳ هزار ۲۰۰ دلار را تجربه می‌کنند. این کشتی‌ها در مسیر غرب آفریقا به اروپا نیز با ۳۵ درصد افزایش کرایه نسبت به سال ۲۰۱۴، روزانه ۳۹ هزار و ۳۰۰ دلار به جیب صاحبان خود می‌ریزند.
براساس این گزارش،در مجموع کرایه کشتی‌های تانکر در سال ۲۰۱۵ افزایش چشمگیری دارد و رشد محدود ناوگان کشتی@های تانکر و کاهش بهای نفت از مهمترین عوامل افزایش کرایه‌ها محسوب می‌شود.به اعتقاد کارشناسان موسسه Mc Quilling، آسیا در سال ۲۰۱۵ انبار ذخیره نفت است. اجاره نفتکش‎‌های بزرگ برای ذخیره نفت، تعداد کشتی‌های موجود در این ناوگان را کاهش و به تبع آن کرایه ها را افزایش داده است.
بهای پایین نفت، کاهش محصولات نفتی مانند گازوئیل را سبب شده است که در نتیجه با خرید بیشتر این محصولات بازار کشتی‌های تانکر محصولات نفتی نیز رونق گرفته است.
کشتی‌های حمل محصولات نفتی سایز متوسط نیز با حمل کالا در مسیر اروپا به آمریکا، افزایش ۲۵ درصدی کرایه ها و رسیدن آن به روزانه ۹ هزار و ۵۰۰ دلار را تجربه می‌کنند.
کشتی‌های تانکر حمل مواد نفتی نوع ۲ در مسیر خاورمیانه به آسیا با ۵۳ درصد افزایش کرایه های خود را روزانه به ۲۲ هزار و ۵۰۰ دلار می رسانند. همچنین کرایه کشتی‌های حمل محصولات نفتی نوع ۱ نیز با ۵۵ درصد افزایش در سال ۲۰۱۵ به روزانه ۲۰ هزار دلار می‌رسد.
این موسسه از دقت پیش‌بینی‌ها با درصد خطای ۱۵ درصد خبر داد.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.